شناسهٔ خبر: 137691 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در همایش شهرداران استان همدان استان همدان مطرح شد؛

پیگیری چگونگی اجرای بسته تشویقی کالبدی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری

همایش شهرداران همایش و گردهایی شهرداران استان همدان با حضور معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی در محل شهرداری نهاوند برگزار شد و در این جلسه پیگیری چگونگی اجرای بسته تشویقی کالبدی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان همدان همایش و گردهایی شهرداران استان همدان در محل شهرداری نهاوند برگزار شد و در این همایش و پیگیری چگونگی اجرای بسته تشویقی کالبدی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه "علی عباسیان" ضمن تاکید بر شناسایی و معرفی هر چه سریعتر محلات بازآفرینی شهری عنوان کرد: با توجه به  قابلیت های توسعه درون زا در شهرها و همچنین امکان افزایش مشارکت بخش خصوصی برای تامین بخشی از نیاز مسکن ، تولید مسکن در بافت های فرسوده شهر و اجرای بسته تشویقی ۱۹بندی به عنوان کم هزینه ترین بخش تولید مسکن، بستر مناسبی باری کمک به توسعه متوازن شهری است و شهرداران باید با تمام توان برنامه های خود را برای ایجاد مکانیزم های تسهیل گرانه در این حوزه متمرکز کنند.

گفتنی است، نوسازی بافت‌های فرسوده و اجرای بسته ۱۹ بندی تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده یکی از رویکردهایی است که دولت اتخاذ کرده است تا تولید مسکن در بافت‌های فرسوده شهری که واجد امکانات لازم برای زندگی هستند رونق یابد و در این کار ضرورت دارد تا مشارکت مردم تقویت شود.

بر این اساس مقرر است تا سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن نوسازی شود و به همین منظور انتظار می‌رود شهرداری ها نسبت به اجرای تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده اهتمام بیشتری داشته باشند.