شناسهٔ خبر: 137698 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از ایستگاه‌های هواشناسی جیرنده و منجیل

ع رئیس سازمان هواشناسی کشور و همراهان در بدو ورود به استان گیلان از ایستگاه هواشناسی جیرنده و منجیل بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سحر تاج‌بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور به همراه فرح محمدی معاون فنی، شبکه دیدبانی و مدیریت بحران، محمد ناصر هاشمی، معاون توسعه مدیریت و منابع، بهزاد لایقی سرپرست معاونت توسعه، پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی و مهدی رهنما رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور به منظور دیدار با همکاران، بررسی وضعیت ایستگاه ها و رایزنی با مسئولین استانی به گیلان سفر کرد. 

تاج‌بخش در بدو ورود به استان گیلان در معیت مدیر کل هواشناسی استان در بازدید از ایستگاه هواشناسی جیرنده با بخشدار، رئیس شورای شهر و شهردار جیرنده به گفت‌وگو نشست.

مسئولین جیرنده با ابراز رضایت از پیش بینی های اعلام شده در خواست ارتقا ایستگاه بارانسنجی کلیشم به ایستگاه خودکار اقلیم شناسی با توجه به شرایط خاص آب و هوایی در این منطقه را داشتند.

رئیس سازمان هواشناسی کشور ضمن تقدیر از حضور مقامات محلی در این بازدید، تاسیس ایستگاه ها در مناطق مختلف را منوط به تصویب در کمیته برنامه ریزی فنی سازمان و تامین اعتبار در شهرستان مربوطه عنوان کرد.

به گزارش سازمان هواشناسی، محمد دادرس مدیر کل هواشناسی استان گیلان با توجه با موارد اشاره شده توسط ریاست محترم سازمان هواشناسی کشور تاسیس ایستگاه در مناطق مختلف استان از جمله مناطقی که دارای شرایط اقلیمی خاص هستند را از اولویت های اداره کل هواشناسی بیان  کرد و افزود: اولویت اول اداره کل هواشناسی اتمام پروژه های نیمه تمام استانی است. مقام عالی هواشناسی کشور وهمراهان در ادامه از ایستگاه هواشناسی سینوپتیک اصلی منجیل بازدید کردند.