شناسهٔ خبر: 137741 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

وضعیت جوی در بیشتر مناطق کشور آرام است

آسمان صاف هوای بهاری آسمان آفتابی کارشناس هواشناسی در بیشتر مناطق کشور جوی آرام برای امروز و فردا پیش‌بینی کرد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  وضعیت جوی و آب و هوای امروز پنجشنبه هشتم تیر را تشریح کرد و گفت: امروز در شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات شمالی هرمزگان و روز جمعه شمال آذربایجان شرقی و اردبیل در ساعات بعد از ظهر رگبار پراکنده باران و وزش باد خواهند داشت‌.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: شرق و شرق کشور به ویژه در منطقه زابل پدیده غالب وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک خواهد بود و در سایر مناطق کشور جوی آرام برقرار است. 

رفیعی خاطر نشان کرد: روز شنبه در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی رگبار پراکنده باران رخ می‌دهد و با توجه به نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل دریای خزر این مناطق نیز شرایط مشابه را تجربه می‌کنند که بارش‌ها سبب کاهش نسبی دما در این مناطق می‌شود.
وی افزود: روز یکشنبه علاوه بر سواحل دریای خزر گستره بارش‌ها خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی را هم در بر می‌گیرد و این مناطق هم کاهش نسبی دما را تجربه می‌کنند.

به گفته رفیعی از روز شنبه وزش باد در شمال شرق و شرق کشور شدت می‌یابد و مناطقی از جنوب شرق و مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز هم این شرایط را خواهند داشت که احتمال خیزش گردوخاک و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا را به دنبال دارد.

کارشناس هواشناسی آب‌های شرقی دریا عمان را طی پنج روز آینده مواج پیش‌بینی کرد و گفت: آب‌های دریای خزر هم روزهای شنبه و یکشنبه این شرایط را خواهند داشت.

رفیعی افزود: تهران امروز در برخی ساعات وزش باد خواهد داشت و آسمان پایتخت صاف همراه با غبار رقیق است.

وی بیشینه دمای امروز پایتخت را ۳۸ درجه پیش‌بینی کرد و گفت: کمینه دما هم فردا به ۲۵ درجه بالای صفر خواهد رسید.