شناسهٔ خبر: 137759 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

۶ پروژه استانی در شهرستان بروجن در دست اجرا است

شورای اداری بروجن مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: ۶ پروژه استانی با اعتبار بیش از ۱۹ میلیارد تومان از اعتبارات سال ۱۴۰۱ در شهرستان بروجن در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی استان چهار محال و بختیاری در جلسه شورای اداری بروجن اظهار کرد: فرهنگسرای گندمان، پزشک قانونی بروجن، مصلی بروجن، مصلی بلداجی، فرهنگسرای فرادنبه و بازنگری طرح جامع بروجن طرح‌هایی است که در سال گذشته مجموعا ۱۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار داشتند که از این مبلغ، ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان معادل ۹۱.۶۷ درصد تخصیص پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه تکمیل محور شهرکرد_بروجن_لردگان یک پروژه مهم و ملی در شهرستان است، افزود: قسمت‌های ورودی و خروجی سفیددشت و فرادنبه در مسیر شهرکرد_بروجن نیمه‌تمام باقی مانده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته و رفع معارض، تا دو هفته آینده آسفالت و آماده بهره برداری خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: محور بروجن_لردگان به لحاظ وسعت طرح از نظر اعتبار دارای مشکلات است، در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری مقرر شد برای تکمیل این پروژه ۴۳۰ میلیارد تومان به صورت دو ساله تخصیص داده شود که از این مبلغ در سال گذشته ۱۹۰ میلیارد تومان جذب شد.

مقصودی عنوان کرد: همچنین کمربند شمالی بروجن و محور بلداجی به گندمان نیز در قالب این طرح قرار دارند و درنتیجه اعتبار ذکر شده پاسخگوی نیاز پروژه نخواهد بود؛ به همین جهت در جلسه با کارشناسان نهاد ریاست جمهوری و وزارت راه و شهرسازی مقرر شد جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارت نفت و راهداری تشکیل و تأمین اعتبار تکمیل پروژه از این طریق انجام شود.

وی اضافه کرد: تونل الغدیر در محور بروجن ـ لردگان که اوایل انقلاب اسلامی ساخته شده دارای مشکلاتی است و ممکن است به لحاظ ایمنی دچار مشکل گردد، بنابراین ساخت تونل اول و پل کره‌بس در اولویت برنامه های راه و شهرسازی قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه بخش‌هایی از کمربندی شمالی شهرستان بروجن آسفالت شده است، تصریح کرد؛ درخصوص جابجایی لوله انتقال آب در تلاقی با کمربندی، پیگیری‌هایی جهت برگزاری مناقصه با قراردادی به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

مقصودی یادآور شد: در سال گذشته ۲ هزار تن قیر جهت تکمیل پروژه‌های ذکر شده دریافت شده است.

وی گفت: پنج کیلومتر از مسیر بلداجی به سمت سه‌راهی گندمان بازگشایی شد و در آینده نزدیک به همراه تعدادی از پروژه های راه استان به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خاطرنشان کرد: سال گذشته تقریباً در تمامی شهرهای بروجن الحاق و تفکیک‌ اراضی جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام شد، در شهر بلداجی نیز بخشی از زمین دانشگاه پیام‌نور با زمین درنظر گرفته شده جهت ساخت معبر تجمیع خواهد شد و به این صورت پلاک‌های بیشتری جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن تخصیص خواهد یافت.

فرماندار شهرستان بروجن نیز در این جلسه با اشاره به آمار ۱۱ فوتی از ابتدای سال جاری در محور بروجن ـ لردگان و افزایش محسوس این آمار نسبت به سال گذشته، گفت: البته محور بروجن ـ لردگان طی سال های گذشته بطور کامل بصورت ۴خطه  درآمده است اما در بخش هایی به تأمین ایمنی بیشتر نیاز دارد.

فتاح کرمی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن شهرستان بروجن، افزود: خوشبختانه تعدای از واحدها در شهر گندمان در حال تکمیل شدن است و  امیدواریم کلنگ‌زنی شروع احداث واحدها در شهر بلداجی نیز بزودی انجام شود.

وی همچنین آسفالت جاده دسترسی شهدای گمنام شهر فرادنبه را خواستار شد.