شناسهٔ خبر: 137778 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای بیش از ۵۲ کیلومتر شیب شیروانی در محورهای خراسان جنوبی

شیب شیروانی خراسان جنوبی.jpg رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از اجرای بیش از 52 کیلومتر شیب شیروانی طی سه ماهه ابتدای سال جاری در سطح محورهای استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، سجاد احمدی شاهرخت، رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: با توجه به سوانح ناشی از خروج وسیله نقلیه از راه و به تبع آن افزایش تعداد جان باختگان ناشی از این گونه حوادث پرداختن به مسئله ایمنی حاشیه راه از اهمیت بسیاری برخوردار است، از این رو اصلاح شیب شیروانی از جمله اقدامات اجرایی در راستای افزایش ایمنی راه ها است که در طی ۳ ماه گذشته در بیش از۵۲ کیلومتر از محورهای استان انجام شده است.

احمدی همچنین تصریح کرد: در طی این مدت به منظور ارتقای سطح ایمنی در راستای جلوگیری از برخورد رخ به رخ وسایل نقلیه در محورها و همچنین ایجاد ممانعت از سقوط وسایل نقلیه در پرتگاه ها بیش از 3.5 کیلومتر حفاظ بتنی (نیوجرسی مفصلی) و ۳ کیلومتر گاردیل در راه های مواصلاتی استان نصب شده است.

وی در این باره تأکید کرد: به منظور افزایش سطح ایمنی و کاهش حداکثری حوادث جاده ای طرح نصب و اجرای نیوجرسی و گاردیل در محورهای مواصلاتی استان مؤکداً پیگیری و با در نظر گرفتن نوع جاده و میزان ترافیک آن و بر حسب، اولویت نسبت به نصب این امکانات ایمنی اقدام می شود.

احمدی در پایان نیز اشاره کرد: با توجه به یکنواختی محورهای کویری و وجود بخش زیادی از محورهای استان در مناطق کویری، خروج وسایل نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده، بخش قابل توجهی از فوتی ها و مجروحین جاده ای را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: مطالعات معتبرعلمی انجام شده در این زمینه شیارهایی موسوم به شیارهای هشدار دهنده و لرزاننده را به عنوان یکی از مهمترین راهکارها جهت جلوگیری از خروج وسیله نقلیه از مسیر حرکتی خود معرفی می کنند از این رو اداره کل در ۳ ماه گذشته اقدام به ایجاد بیش از ۵۱ کیلومتر شیار لرزاننده در محورهای استان کرده که با توجه به در پیش بودن سفرهای، تابستانی انجام این عملیات با جدیت و سرعت بیشتری در دستور کار قرار گرفته است.