شناسهٔ خبر: 137785 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دهه امامت و ولایت انجام می شود؛

آغاز واگذاری ۱۰۰۰ قطعه زمین مسکونی رایگان به خانواده‌های بوشهری

مراسم واگذاری 134 قطعه زمین در شهرستان کنگان و دیر مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از آغاز واگذاری یک‌ هزار قطعه زمین مسکونی در دهه امامت و ولایت به خانواده‌های دارای ۳ فرزند مشمول قانون جوانی جمعیت در شهرهای مختلف استان بوشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر سید محمود دستغیبی در شهر دوراهک، با تبریک دهه امامت و ولایت به طرح‌های واگذاری زمین مسکونی طرح قانون جوانی جمعیت پرداخت و اظهار کرد: در راستای سیاست‌های ابلاغی دولت در حمایت از خانواده‌های مشمول طرح قانون جوانی جمعیت، وزارت راه و شهرسازی در سطح کشور در اجرایی شدن مواد ۳ و ۴ این قانون اقدام کرده است.

وی با اشاره به ثبت‌نام از متقاضیان مشمول قانون جوانی جمعیت در استان بوشهر خاطرنشان کرد: در این زمینه با شناسایی اراضی در سطح استان، زمین مسکونی برای واگذاری در همه شهرهای استان بوشهر شناسایی و تعیین شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به پالایش متقاضیان واجد شرایط قانون جوانی جمعیت گفت: برای این افراد پرونده واگذاری زمین مسکونی در اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر تشکیل شده است.

دستغیبی از آغاز واگذاری یک‌هزار قطعه زمین مسکونی به مساحت هر کدام ۲۰۰ متر مربع به خانواده‌های دارای ۳ فرزند مشمول قانون جوانی جمعیت در شهرهای مختلف استان بوشهر خبر داد و افزود: بر اساس مواد ۳ و ۴ قانون جوانی جمعیت، زمین به‌صورت رایگان واگذار می‌شود.

وی اضافه کرد: برای آماده‌سازی اراضی شامل ساخت معابر، شبکه‌های آب و برق اقدام لازم انجام و هزینه طرح زیرساخت‌های این سایت‌های مسکونی بر اساس قرارداد منعقد شده در اقساط ۸ ساله از متقاضیان دریافت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر ادامه داد: در دهه امامت و ولایت هر شب در یکی از شهرستان‌های استان بوشهر زمین ساخت واحد مسکونی به‌صورت رایگان به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت واگذار می‌شود که امشب قرارداد ۱۳۴ قطعه زمین در شهرستان کنگان ودیر به متقاضیان واگذار شد.