شناسهٔ خبر: 137836 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بیش از۳۹۰ هزار نفر مسافر از استان اردبیل جابجا شده است:

جابجایی بیش از ۳۹۰ هزار نفر مسافر از استان اردبیل

طرح كنترل ناوگان مسافري ايام عزاداري بنيانگزار انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره) معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت:در ۳ ماهه گذشته بیش از ۳۹۰ هزار نفر مسافر از استان اردبیل جابجا شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،رضا شیرین زاده معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در بازدید از پایانه مسافری اردبیل با بیان اینکه این میزان جابجایی مسافر در قالب ۶۴ هزار و۵۷۴ سفر انجام شده گفت:نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود ۳۸۰ هزار نفر مسافر جابجا شده اند افزایش ۲ درصدی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه در ۳ ماهه گذشته ۱۹۴ هزار و۴۹۹ نفر مسافر با وسیله نقلیه اتوبوس،۳۴ هزار و۳۷۳ نفر مسافر با وسیله نقلیه مینی بوس و ۱۶۱ هزار و۳۶۰ نفر مسافر نیز با وسیله نقلیه سواری از استان به مقاصد مختلف جابجا شده اند تصریح کرد:در جابجایی مسافر با وسیله نقلیه مینی بوس نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۳۲ هزار نفر بود در ۳ ماهه گذشته افزایش ۷ درصدی را شاهد هستیم.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در مدت یاد شده افزایش ۵ درصدی جابجایی مسافر با وسیله نقلیه اتوبوس را یادآور شدو اظهار کرد:در سه ماهه گذشته ۱۹۴ هزار و۴۹۹ نفر مسافر باوسیله نقلیه  اتوبوس جابجا شده اند در حالیکه این رقم در مدت مشابه سال قبل ۱۸۴ هزار نفر بود.

شیرین زاده گفت:در ۳ ماهه گذشته ۲۲۲ هزار و۲۳۹ نفر مسافر از شهرستان اردبیل،۳۱ هزار و۸۷۵ نفر مسافر از شهرستان پارس آباد،۳هزار و۲۸۲ نفر مسافر از شهرستان نمین،۲هزار و۱۹۵ نفر مسافراز شهرستان بیله سوار،۶۱هزار نفر مسافر از شهرستان مشگین شهر،۲۳هزار و۲۸۷ نفر مسافر از شهرستان گرمی،۳۵ هزار و۷۲۴ نفر مسافر از شهرستان خلخال،۹۱۷ نفر مسافر از شهرستان اصلاندوز،۲ هزار نفر مسافر از شهرستان کوثر،هزار و۸۰۰ نفر مسافر از شهرستان سرعین و ۵ هزار نفر مسافر نیز از سایر شهرستان ها جابجا شده اند.

وی در مدت یاد شده  از افزایش ۲۵۹ درصدی جابجایی مسافر در شهرستان نمین خبرداد و بیان کرد:  نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد افزایش جابجایی مسافر را در شهرستان سرعین  شاهد هستیم.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل فعالیت ۷ پایانه مسافربری در استان اردبیل را یادآور شدو اظهار کرد: هزار و ۲۳۱ ناوگان مسافر در استان اردبیل در حال خدمات رسانی به مردم و مسافران هستند.

شیرین زاده با اشاره به فعالیت ۶۲ شرکت مسافربری در استان اردبیل خدمات رسانی ۲ هزار و ۲۴۰ راننده در استان اردبیل را به مردم و مسافران یادآور شد و افزود:مردم و مسافران می توانند هرگونه شکایت و انتقاد خود از عملکرد شرکت و راننده را به سامانه ۱۴۱ اداره کل راهداری استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون های مربوطه به تخلفات رسیدگی شود.