شناسهٔ خبر: 137870 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

به منظور تامین زمین برای نهضت ملی مسکن؛

جلسه مشترک سازمان ملی زمین و مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) برگزار شد

ع نشست مشترک اعضای هیات مدیره و معاونان سازمان ملی زمین و مسکن با معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای معرفی اراضی این ستاد در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، همکاری مشترک سازمان ملی زمین و مسکن در راستای استفاده از تمامی ظرفیت‌های ساخت مسکن در کشور آغاز شده است و بر همین اساس طرفین طی نشست مشترکی که امروز برگزار شد، توافق کردند متقاضیان بتوانند قیمت زمین را پس از سه سال تنفس و با اقساط ۳۶ ماهه به صورت پلکانی پرداخت کنند.

طبق همکاری این دو نهاد مبنای محاسبه قیمت زمین، قیمت روز تحویل زمین و پیمانکاران در زمان ساخت بوده و هیچ‌گونه ارزش افزوده‌ای از بابت تغییر کاربری از متقاضیان دریافت نخواهد شد.

براساس تفاهم‌نامه مشترک میان سازمان ملی زمین و مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، مقرر شد حدود ۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در کشور ساخته شود.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد سازمان ملی زمین و مسکن لیست شهرهایی را که فاقد زمین است را به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ارائه تا بتوان از زمین‌های این ستاد همانند گذشته در راستای نهضت ملی مسکن استفاده شود.