شناسهٔ خبر: 137890 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

واگذاری قراداد ۲۷ قطعه زمین رایگان به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت در بوشهر

واگذاری زمین در تنگستان بوشهر در سومین روز از دهه امامت و ولایت قرارداد ۲۷ قطعه زمین به‌صورت رایگان به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت در استان بوشهر، شهرستان‌ تنگستان واگذار شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در بوشهر مراسم واگذاری قرارداد زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر مشمول قانون جوانی جمعیت بعد از ظهر شنبه در شهرستان‌ تنگستان استان بوشهر برگزار شد.

سید محمود دستغیبی مدیر کل راه وشهرسازی استان بوشهر، در این آیین اجرایی شدن قانون جوانی جمعیت را یکی از سیاست‌های مهم دولت انقلابی و مردمی آیت‌الله رئیسی دانست و اظهار داشت: دولت مردمی در یک همراهی با مجلس در تراز انقلاب، قانون جوانی جمعیت با شجاعت به مرحله اجرایی درآورد.

مدیر کل راه وشهرسازی استان بوشهر، افزود: برای استمرار حرکت و ایران جوان به نیروهای جوان نیاز داریم و در راستای زیرساخت‌های قانون تشویقی فرزندآوری در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: در این آیین در  شهرستان  تنگستان قرارداد واگذاری زمین به خانواده‌های دارای ۳ فرزند به بالا مشمول قانون جوانی جمعیت اجرا می‌شود و در روزهای آینده در سایر شهرستان‌های استان بوشهر زمین با این خانواده‌ها به‌صورت رایگان واگذار می‌شود.

دستغیبی با بیان اینکه در همه شهرستان‌های استان زمین برای واگذاری به مشمولان قانون جوانی جمعیت تعیین و مشخص شده است افزود: در دهه امامت و ولایت یک‌هزار قطعه زمین به مشمولان این قانون واگذار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر  تصریح کرد: در قانون جوانی جمعیت در استان بوشهر برای دریافت زمین مسکونی ۳ هزار و ۹ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که یک‌هزار و ۱۰۰ درخواست تأیید نهایی شده و مابقی در انتظار بررسی قرار دارد.

دستغیبی از تأمین یک‌ هزار و ۶۳۰ قطعه زمین برای واگذاری به مشمولان قانون جوانی جمعیت در استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد:  در ایام دهه امامت و ولایت یک‌هزار قطعه زمین مسکونی در شهرهای استان بوشهر واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: زمین‌های واحد مسکونی در ۴۰ شهر استان بوشهر به خانواده‌های دارای ۳ فرزند به بالا برای ساخت واحد مسکونی واگذار می‌شود.

دستغیبی با بیان اینکه واگذاری زمین مسکونی در دهه امامت و ولایت به خانواده‌های بالای ۳ فرزندی در سطح استان آغاز شده است گفت: بر اساس برنامه‌ریزی در این ایام هر شب واگذاری زمین مسکونی به این خانواده‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر واگذاری این زمین‌ها را به صورت رایگان اعلام و بیان کرد: هیچ وجهی از متقاضیان در واگذاری زمین مسکونی مشمول قانون جوانی جمعیت دریافت نمی‌شود، ولی این اراضی نیازمند خدمات همچون اجرای معابر و شبکه آب و برق است.

دستغیبی با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های لازم در اراضی واگذار شده در شهرها افزود: زیرساخت‌های لازم از جمله ایجاد معابر، شبکه آب و برق در دستور کار قرار دارد و بعد از اتمام قرارداد، ۲ سال تنفس داده می‌شود و این هزینه‌ها در ۸ سال به‌صورت اقساط  وصول می‌شود.