به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، حمیدرضاشهرکی معاون حمل و نقل این سازمان گفت: این سامانه با هدف شفاف سازی فرایندها، بهبود و تسریع درخدمات،پاسخگویی به متقاضیان، رضایت مندی شهروندان در حوزه حمل و نقل ایجاد و توسعه یافته است.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای افزود: این سامانه که بخش امور شرکت ها و موسسات حمل و نقلی سازمان را به درگاه ملی مجوز ها نیز متصل می نماید قادر است با زمانسنجی امور مربوط به فرایند ثبت شرکت های حمل و نقلی، گلوگاه ها را شناسایی و زمان صدور مجوز فعالیت شرکت را کاهش دهد.
شهرکی در مراسم افتتاحیه و آموزش سامانه شحباز در بخش امور شرکتها، برای کاربران استانی کل کشور که شنبه ۳ تیر ماه در مرکز توسعه آموزش، مطالعات و فناوری سازمان برگزار شد، توضیح داد: سامانه شحباز (سامانه شرکتهای حمل و نقل و بازارگاهها) ظرفیت زیرساختی قوی و بسیار مناسبی است که سازمان با بهره مندی از آن میتواند رضایتمندی خوبی را برای متقاضیان تاسیس شرکتها و نیز شرکتهای حمل و نقل موجود با ایجاد شفافیت و بررسی زمانبندی مجاز پاسخگویی در فرایند مربوطه ایجاد کند.
وی افزود: سابق بر این ظرفیت بخش بازارگاهها، ثبت اطلاعات تخلفات شرکتها و کمیسیونهای رسیدگی به شکایات در این سامانه وجود داشت و مورد بهرهبرداری قرار گرفته بود. اما اکنون سامانه قدیمی ثبت و امور مدیریت شرکتهای حمل و نقل از دسترس خارج و فرایند های مربوطه در سامانه شحباز اجرایی میشود.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای بیان کرد: با توجه به رویکرد خدمات محوری سازمان به ویژه در بخش شرکتهای دانشبنیان و ارائه خدمات فناورانه به متقاضیان، این سامانه در آینده خدمات متنوعی را به ذینفعان در بخشهای گوناگون و از طریق اپلیکیشنهای کاربردی ارائه کند که در طرحهای توسعهای آن باید مدنظر قرار گیرد.
شهرکی خاطرنشان کرد: کارشناسان حوزه حمل و نقل باید با روزآوری دانش خود، از طریق تبادل تجارب خود در حوزه فناوری نسبت به بهبود مستمر سامانه و توسعه آن کمک و همکاری کنند.