شناسهٔ خبر: 137897 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

بارش پراکنده باران در استان‌های اردبیل، گیلان و مرز مازندران

باران بارش باران ابر باران تابستانی کارشناس سازمان هواشناسی کشور از بارش پراکنده باران در استان‌های اردبیل، گیلان و مرز مازندران طی ۲۴ ساعت آتی خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت جوی و آب و هوای امروز و روزهای آتی پرداخت و اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت آینده در استان‌های اردبیل، گیلان و مرز مازندران بارش پراکنده باران همراه با رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: روز دوشنبه در استان‌های اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی همین شرایط پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات استان‌های تهران و سمنان بارش‌های رگباری خواهد داشت اما از روز پنجشنبه تا اواسط هفته آینده در بیشتر مناطق کشور جو آرام خواهد بود.

رفیعی برای پنج روز آینده در نوار شرقی کشور و غرب و جنوب غرب وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: طی دو روز آینده در جنوب تهران، قم و شمال و شرق اصفهان سرعت وزش باد افزایش می‌یابد.

به گفته رفیعی از نظر شرایط دمایی روند افزایش تدریجی دما در بیشتر مناطق کشور تا روز سه‌شنبه ادامه دارد.

وی ادامه داد: طی پنج روز آینده آب‌های جنوب کشور به ویژه خلیج فارس و مناطق شرقی دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود و روزهای شنبه و یکشنبه هم دریای خزر این شرایط را دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تهران هم امروز آسمان صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد دارد که در ساعات بعد از ظهر سرعت وزش باد افزایش می‌یابد.

رفیعی افزود: بیشینه دمای امروز تهران با ۲ درجه کاهش به ۳۵ درجه می‌رسد و کمینه دما نیز با کاهش ۳ درجه‌ای نسبت به دیروز به ۲۲ درجه بالای صفر رسید.