شناسهٔ خبر: 137899 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

امکان فعالیت پایدارخط مسافری و گردشگری دریایی بین بندر چابهار و بنادر عمان

گردشگری چابهار مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه توسعه گردشگری دریایی چابهار در دستورکار قرار دارد از امکان فعالیت پایدارخط مسافری و گردشگری دریایی بین بندر چابهار و بنادر عمان با توجه به ظرفیت‌های موجود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، قاسم عسگری‌نسب، با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مورد پیگیری در اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با توجه به وجود زیرساخت‌ها، مسافری و گردشگری دریایی است، توضیح داد: یکی از اهداف سازمان بنادر و دریانوردی فعالیت صددرصدی در حوزه مسافری بین بندر چابهار و بنادر عمان است. 

وی ادامه داد: با توجه به غرابت فرهنگی بین ایران و عمان و نیز مراودات مسافری دیرین بین مردم سیستان و بلوچستان و مردم کشور دوست و همسایه عمان، تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا خط مسافری و گردشگری دریایی بین بندر چابهار و بنادر عمان فراهم شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فاصله ایران و عمان ۱۵۰ مایل دریایی است، خاطرنشان کرد: توسعه گردشگری دریایی چابهار با توجه به بکر بودن سواحل مکران، مرجانی بودن سواحل چابهار و پتانسیل جذب گردشگر و مسافر دریایی در دستورکار قرار دارد. 

به گفته عسگری‌نسب، امکان فعالیت با ظرفیت درجا ۶۰۰ مسافر وجود دارد و با توجه به علاقمندی برخی شرکت‌های فعال بخش خصوصی می‌توانیم شاهد فعالیت خط مسافری و گردشگری دریایی بین چابهار و بنادر عمان باشیم. 

بازخورد مثبت فعالیت لنج‌های تجاری در حوزه گردشگری طی نوروز ۱۴۰۲ 

وی با تاکید بر اینکه فعالیت خط مسافری و گردشگری دریایی بین بندر چابهار و بنادر عمان، ضریب اشتغال‌آفرینی را افزایش می‌دهد، عنوان کرد: در ایام نوروز سال جاری با فعالیت لنج‌های تجاری در حوزه گردشگری بازخورد بسیار مثبتی را شاهد بودیم. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در صورت فعالیت شناورها امکان پایدار بودن خط مسافری و گردشگری دریایی بین بندر چابهار و بنادر عمان وجود دارد، اظهار داشت: شناورهای دریایی ظرفیت حمل بیشتری دارند و حمل و نقل دریایی نسبت به سایر شقوق حمل و نقل ارزان تر، ایمن‌تر و سریع‌تر است و همه این موارد باعث می شود تا فعالیت در حوزه مسافری و گردشگری دریایی بین بندر چابهار و بنادر عمان جذاب‌تر باشد. 

ایجاد زیرساخت‌های لازم از سوی سازمان بنادر 

عسگری نسب با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی زیرساخت‌های لازم را به منظور انجام فعالیت‌های مربوط به مسافری و گردشگری دریایی بین ایران و عمان فراهم کرده است، گفت: یکی دیگر از حلقه‌های مهم این زنجیره تامین سوخت یارانه‌ای است که باید از سوی وزارت نفت و وزارت گردشگری اقدامات لازم در این راستا مدنظر قرار گیرد. 

وی با اشاره به اینکه سفرهای دریایی و گردشگری دریایی با قیمت سوخت آزاد به صرفه نیست، گفت: باید ارگان‌های مربوطه پای کار بیایند و با اتحاد و همدلی شاهد رونق گردشگری دریایی در کشور باشیم.