شناسهٔ خبر: 137901 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های قزوین به ۵ هزار و ۲۹۰ تماس مردمی پاسخ داد

مرکز مدیریت راه ها رئیس اداره مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: طی سه ماهه نخست امسال کارشناسان این مرکز به ۵ هزار و ۲۹۰ تماس مردمی با سامانه۱۴۱ پاسخ دادند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، امیرحسین پورهاشمی رئیس اداره مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: آگاهی از آخرین وضعیت ترافیکی راه‌ها، شرایط جوی، اطلاع از محورهای مسدود و بازگشایی شده، اطلاع از محدودیت‌های تردد وسایل نقلیه در محورها، دریافت مسیر و مسافت بهینه بین شهرها اطلاعاتی است که مردم می‌توانند طی تماس با سامانه ۱۴۱ استان قزوین به آن‌ها دست یابند.

وی افزود: همچنین دریافت اطلاعات مربوط به تصادفات، ثبت مشکلات راه‌ها و شکایت از رانندگان حمل و نقل عمومی و مسافران از دیگر مواردی است که از طریق تماس با این سامانه امکان پذیر است.

پورهاشمی ادامه داد:این سامانه تلفنی و  همچنین سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ و ۲۰۰۰۱۴۱ پل ارتباطی مردم با  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است که در تمام ساعات شبانه روز می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

تردد وسایل نقلیه در راه های قزوین ۵درصد افزایش یافت

وی در ادامه از ثبت تردد۹۱میلیون و ۸۷۸هزار و ۵۰۸ وسیله نقلیه در راه های این استان خبر داد و گفت: این آمار نسبت به بهار سال گذشته پنج درصد افزایش نشان می دهد.

به گفته پورهاشمی سهم وسایل نقلیه سنگین از تردد جاده ای طی امسال ۱۵.۴درصد از کل خودروها بوده است.

این مسئول یادآور شد: سامانه های هوشمند نظارتی این مرکز از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۱۱هزار و ۲۸ تخلف عبور و مرور را در راه های استان ثبت کرده اند.

پورهاشمی خاطرنشان کرد: میانگین سرعت خودروهای عبوری از راه های این استان نیز طی همین مدت ۷۸کیلومتر بر ساعت بوده است.

رئیس اداره مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده ای استان قزوین افزود: اطلاعات مربوط به ترافیک و تخلفات رانندگی در جاده ها با استفاده از ۶۵دستگاه ترددشمار، ۲۹دستگاه دوربین نظارت تصویری و ۴۴سامانه ثبت تخلفات نصب شده در سطح راه ها به دست می آید که به طور شبانه روزی توسط کارشناسان این مرکز رصد می شود.