شناسهٔ خبر: 137944 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

قرعه کشی ۲۵۸ قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در شهرستان دشتستان

قرعه کشی در دشتستان بوشهر مراسم قرعه کشی ۲۵۸ قطعه زمین طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهر برازجان استان بوشهر با حضور فرماندار دشتستان و رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان و دیگر مسئولان شهرستان دشتستان و همچنین متقاضیان واجدالشرایط تایید نهایی شده در سامانه و همچنین نماینده دادگستری و مدیران دستگاههای اجرایی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از بوشهر زهرا هوائی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان گفت: بسیار خرسندیم که شاهد واگذاری ۲۵۸ قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت در شهر برازجان با حضور خود متقاضیان هستیم و این  واگذاری کماکان جاری است و ادامه دارد.

هوائی ضمن توضیحات تکمیلی در خصوص شرائط انعقاد قرارداد افزود: متقاضیان با تکمیل کردن مدارک خود از هفته آتی میتوانند به اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر مراجعه کنند.

احمد بنافی فرماندار شهرستان دشتستان افزایش زاد ولد را امید و پیشرفت یک جامعه دانست و بیان کرد: بدون اجرای قانون جوانی جمعیت نمیتوان انتطار افزایش فرزندآوری داشت.

بنافی اظهار کرد: ضرورت مطالعه هدفمند در زمینه اتفاقات جمعیتی؛ دشمن با راه انداختن جنگ ترکیبی از جمله جنگ جمعیتی در چند دهه گذشته، با تنظیم خانواده به فکر کاهش جمعیت ملل شرقی افتاد و متاسفانه با شعار اشتباه دو فرزندی و فرزند کمتر، زندگی بهتر باعث کاهش شدید جمعیت  و نیروی کار شدند.

وی گفت: مشوق های جمعیت و قانون جوانی جمعیت باید بیش از پیش اجرایی شود.

فرماندار دشتستان بیان کرد: امروز نهضت و جهاد ازدواج و فرزندآوری وظیفه جهادی همه خانواده هاست و گروههای مردمی و جمعیتی باید فعال شوند و مسئولین همه در زمینه حکمرانی باید تلاش کنند.

بنافی ضمن تشکر از همه مسئولین استان، تلاش مجموعه راه و شهرسازی را قابل تقدیر دانست و افزود روند واگذاری برای تمام واجدین شرایط این طرح می بایست  ادامه داشته باشد و اگر این قوانین اجرا نشود نمیتوان از نسل جوان انتظار فرزندآوری داشت.

در پایان مراسم قرعه کشی با حضور ۲۵۸ نفر از متقاضیان واجدالشرایط  و همچنین دستگاههای اجرایی،نماینده دادگستری انجام و صورتجلسه شد.