شناسهٔ خبر: 137951 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

برگزاری نهمین کارگروه تحویل اراضی منابع طبیعی به سازمان ملی زمین و مسکن

u نهمین جلسه کارگروه اجرای تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تحویل و تحول اراضی با قابلیت ساخت مسکن و اجرای ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن با حضور مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، رئیس سازمان امور اراضی و معاون سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تحویل و تحول اراضی ملی موجب تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن خواهد شد، گفت: تلاش‌ها و عملکرد این کارگروه، تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن تسهیل کرده است.

وی افزود: در نهمین جلسه کارگروه، مشکلات و مسائل دو طرف در اجرای تفاهم‌نامه مطرح و همه این موارد با تصمیمات اتخاذ شده در کارگروه مرتفع شد.

مالکی فضای حاکم بر این جلسه و مباحث مطرح شده را تخصصی توصیف کرد و اضافه کرد: خوشبختانه نگاه حاکم بر هر سه دستگاه حاضر در این نشست مسئله محور و از اجرای سلیقه‌ای قانون به دور است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن همچنین به حضور ویدئو کنفرانسی مدیران استان‌های بوشهر، هرمزگان و یزد در این نشست اشاره کرد و گفت: در خصوص مسائل و مشکلات موجود در نحوه تحویل و تحول اراضی ملی این استان‌ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت و تدابیر لازم برای رفع مشکلات مطرح شده اتخاذ شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مواردی هم در خصوص روش تشخیص و اعمال تبصره ۲ ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن مطرح که در این خصوص نیز همفکری و هم‌افزایی لازم صورت گرفت.

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، وی بار دیگر بر اهمیت حفظ اراضی درجه یک و دو کشاورزی تاکید کرد و افزود: امنیت غذایی مردم برای ما نیز در اولویت قرار دارد و برای ساخت مسکن از اراضی درجه یک و دو کشاورزی استفاده نخواهد شد.