شناسهٔ خبر: 137952 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

خطر غرق شدن شناگران و غواصان در خلیج فارس

طوفان دریایی موج رعدو برق دریا سازمان هواشناسی کشور نسبت به افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در سواحل و فراسواحل خلیج فارس هشدار داد که خطر شدن شناگران و غواصان را به دنبال دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار دریایی سطح زرد سامانه افزایش سرعت وزش باد در سواحل و فراسواحل از اوایل وقت سه‌شنبه تا صبح پنج‌شنبه، موجب افزایش ارتفاع امواج تا حدود یک متر در سواحل استان خوزستان و بین یک تا ۱/۵ متر در سواحل استان بوشهر و حداکثر تا ۲ متر در نواحی دور از سواحل استان های خوزستان و بوشهر خواهد شد.

منطقه اثر این سامانه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر در خلیج فارس اعلام شده است.

این سامانه خطر غرق شدن شناگران و غواصان، اختلال در ترددهای دریایی با شناورهای سبک و صیادی، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و آسیب به تورهای صیادی وقفس های پرورش ماهی و ایجاد اختلال در فعالیت های دریایی درسواحل و فرا سواحل را به همراه دارد.

اجتناب از فعالیت‌های شنا وغواصی، جلوگیری از تردد شناورهای سبک و صیادی و انجام فعالیت‌های تفریحی، اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی برای فعالیت‌های دریایی فراسواحل ضروری است.