شناسهٔ خبر: 137957 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی با شهردار مراغه تاکید شد؛

اعمال بسته تشویقی ۱۹ بندی در شهرداری مراغه

نشست مدیرعامل شرکت بازافرینی شهری ایران، روند اجرا و اعمال بسته تشویقی ۱۹ بندی در شهرداری مراغه را در دیدار با شهردار آن شهر بررسی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با شهرام مروتی شهردار مراغه دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این دیدار از شهردار مراغه خواست تا در اجرای بسته تشویقی کالبدی ۱۹ بندی مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری تسریع ایجاد شود و در اولویت فعالیت‌ها قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران همچنین بر تسریع در بارگذاری و ثبت اطلاعات پروانه‌های صادره در محدوده‌های هدف در سامانه ستاد بازآفرینی شهری تاکید کرد.

اعمال بسته تشویقی ۱۹ بندی در شهرداری مراغه

شهرام مروتی شهردار مراغه در این دیدار با اشاره به این که مراغه بزرگترین شهر آذربایجان شرقی بعد از تبریز است، گفت: بر اساس آمار سرشماری سال ۱۳۹۵ این شهر ۱۷۵ هزار نفر جمعیت دارد و طبق برآوردهای انجام شده در حال حاضر جمعیت شهر به ۲۰۰ هزار نفر افزایش یافته است و به زودی به شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر خواهد رسید. مساحت این شهر برابر ۳ هزار هکتار است که از این میزان هزار و ۸۰۰ هکتار آن را بافت شهری را تشکیل می دهد.

شهردار مراغه با بیان این که این شهر حدود ۳۳۴ هکتار بافت ناکارآمد شهری دارد که حدود ۲۲۰ هکتار بافت فرسوده میانی و حدود ۱۵۰ هکتار نیز سکونتگاه غیررسمی است، تصریح کرد: خوشبختانه شهرداری مراغه فعالیت خوبی در سکونتگاه‌های غیررسمی دارد در محلاتی مانند میکائیل آباد، عشرت آباد، یوسف آباد، زینال آباد و پهرآباد فعالیت‌های خوبی در حوزه بازآفرینی شهری انجام شده است، ایجاد محیط مناسب با رعایت ضوابط بهداشتی و محیط زیستی، بهسازی مسیل‌ها و آبراهه‌های طبیعی موجود در محل، ایجاد پارک و فضاهای سبز محلی، بهسازی و آسفالت معابر و ارتقای کیفیت زیست‌پذیری محلات از جمله فعالیت‌های انجام شده در محلات یاد شده به شمار می‌رود.

وی افزود: شرکت بازآفرینی شهری ایران می‌تواند شهرداری‌ها را در بخش مصوبات ابلاغی و تصویبی یاری دهد.

شهردار مراغه با اشاره به بسته ۱۹ بندی ابلاغی از سوی وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: یکی از موثرین بندهای این بسته تشویقی، اعطای یک تا دو طبقه تراکم تشویقی مازاد بر ضوابط در صورت ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده است که این مورد در شهرداری مراغه اعمال می شود. همچنین این بسته به صورت کامل و با جزییات از طریق وسایل ارتباط جمعی اطلاع‌رسانی می‌شود و این کار همچنان ادامه دارد.