شناسهٔ خبر: 137985 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار پراکنده و وزش باد در استان‌های ساحلی خزر/طوفان گردوخاک در ۵ روز آینده در نیمه جنوبی و شرق کشور

طوفان جنوب کرمان کارشناس سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و کاهش کیفیت هوا طی ۵ روز آینده در نیمه جنوبی و شرق کشور هشدار داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: امروز در استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی، اردبیل، شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، رگبار پراکنده باران و گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز در مناطق شمالی آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی همین شرایط تداوم دارد. پنجشنبه و جمعه نیز بارش‌ها به البرز مرکزی محدود می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: در ۵ روز آینده مناطق شرق، شمال‌شرق، جنوب‌شرق، جنوب‌غرب و بخش‌هایی از استان‌های قم، مرکزی، جنوب تهران و شمال‌شرق اصفهان، وزش باد شدید دارند که سبب طوفان گردوخاک می‌شود. طی همین مدت در شمال سیستان و بلوچستان در زابل این شرایط سبب طوفان شن همراه با کاهش کیفیت هوا و کاهش دید می‌شود.

رفیعی نسبت به متلاطم بودن دریای جنوب هشدار داد و گفت: طی ۵ روز آینده آب‌های شرقی دریای عمان و نیمه غربی خلیج‌فارس مواج و متلاطم خواهد شد و این مناطق افزایش ارتفاع موج دارند که هموطنان باید نسبت به این شرایط آگاهی داشته باشند.

به گفته وی، آسمان تهران امروز صاف و گاهی همراه با وزش باد شدید است. بیشینه  دمای پایتخت ۳۷ و کمینه دما ۲۷ درجه بالای صفر گزارش شد.