شناسهٔ خبر: 137989 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

ارتقاء ایمنی سفرهای تابستانی، اولویت اول راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی

پیمان آرامون مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از آمادگی این اداره کل برای اجرای سفرهای تابستانی پیش رو و تلاش برای ارتقا شاخصه های ایمنی در فصل تابستان خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، پیمان آرامون مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در این رابطه گفت: طی سه ماهه گذشته، طرح های مختلفی با هدف ارتقاء ایمنی سفرهای برون شهری در ایام تابستان و کاهش سوانح و خطرات انجام می شود که یکی از عمده این اقدامات می توان به خط کشی ۱۱۰۰  کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان  و آغاز خط کشی محور های فرعی استره کرد.

وی افزود:  با توجه به آغاز پیک اول سفر های تابستانی و به منظور ایمن سازی در نقاط مختلف استان،  از تیر ماه  راهداران در بخش های متعدد حوزه استحفاظی با استقرار گشت های ثابت و  گشت سیار همراه با تجهیزات کامل برای کاربران جاده ای آماده خدمات رسانی هستند که بر این اساس نیز در ۳ ماهه گذشته بیش از ۶۰۰ گشت تلفیقی با پلیس راه استان انجام گرفته است.

آرامون خاطر نشان کرد:  درهمین راستا آشکار سازی و اصلاح نقاط حادثه خیز استان نیز همزمان با طرح های دیگر در حال پیشروی است که از هفته ها قبل محور ارومیه به سلماس و بالعکس در چند نقطه آشکار سازی و نقطه حادثه خیز گردنه قوشچی نیز با جاگذاری یک کیلومتر نیوجرسی مفصلی اصلاح شده است و با تامین اعتبارات این پروژه در روزهای آینده افزایش طولی خواهد داشت.

آرامون یاد آور شد: آشکارسازی و ایمن سازی دماغه بریدگی ها و نقاط پرحادثه و شستشوی تابلو علائم محورها و نیز عملیات تسطیح رگلاژ وهم چنین پاکسازی محورها از نخاله های ساختمانی را از دیگر اقدامات راهداران برای جلوگیری از بروز آسیب حین سفر برشمرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در آخر گفت: : مسافرین محترم که استان آذربایجان غربی را برای سفر های تابستانی خود انتخاب کرده اند،  پیش از آغاز سفر می توانند با استفاده از اپلیکیشن ۱۴۱ از وضعیت جاده ها اطلاع یافته و در طول سفر نیز در صورت بروز هرگونه مشکل جاده ای با تماس با شماره تلفن ۱۴۱ مشکل خود را با کارشناسان راهداری استان در میان بگذارند