شناسهٔ خبر: 137993 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف ارتقاء و افزایش ایمنی:

جاده هزارجریب شهرستان نکاخط کشی شد

مازندران سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نکا از اجرای عملیات خط کشی در سطح محور فرعی و مه گیر هزارجریب این شهرستان خبر داد و گفت : در طول 2 ماه گذشته 25 کیلومتر از راههای این شهرستان خط کشی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران ،حمید محمدی سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نکا اظهار کرد: این اداره به منظور افزایش ایمنی محورها ، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بخصوص در شب با دید محدود ، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات اجرای خط کشی را در سطح محورهای این شهرستان در دستور کار خود قرار داد.

محمدی تصریح کرد: با توجه به اجرای طرح ارتقا کیفیت راهداری ، اقداماتی از قبیل اجرای خط کشی ، نصب علائم ، اَشکار سازی نقاط پر حادثه ، شانه سازی ، رنگ آمیزی نیوجرسی ، پایه ها و نرده ها ، شسشتو و ساماندهی علائم ، اصلاح قوس ها و ... با جدیت در دست اجراست.

محمدی در ادامه به بخشی از این اقدامات اشاره و اظهار داشت : ساماندهی و بازسازی تابلو و علائم ایمنی و نصب بیش از ۲۵ تابلوهای محدودیت سرعت، مسیر نما، خطرنما، جهت نما ، شانه سازی محور های اصلی و روستایی به طول ۱۰۰ کیلومتر ،توزیع ۲۰عدد کلاه ایمنی به راکبین موتور سیکلت ها، عدد مثلث خطر و ۴۰ عدد شبرنگ جهت نصب بر روی ادوات کشاورزی سنگین از اقدامات این شهرستان در این راستا می باشد.

وی خاطر نشان ساخت: با وجود تلاش شبانه روزی راهداران سخت کوش و فرشتگان گمنام در جاده ها باید به این نکته نیز توجه بسیار داشته باشیم که توجه به علائم منصوبه در راه ها، ضامن سلامتی رانندگان محترم بوده تا سفری امن و مطمئن را سپری کنند.گفتنی است از 10400کیلومتر راه ارتباطی موجود در مازندران مقدار 576 کیلومتر در نکا قرار دارد.