شناسهٔ خبر: 137994 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد؛

فرودگاه شهدای ساری میزبان نخستین گروه از حجاج ایرانی/ مستقبلین به فرودگاه ها مراجعه نکنند

محمد حبیب اللهی مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: امروز دوشنبه دوازدهم تیرماه، نخستین گروه از حجاج بیت الله الحرام از فرودگاه شهدای ساری وارد میهن اسلامی خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد حبیب اللهی مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: حجاج امروز دوشنبه ۱۲ تیر در قالب دو پرواز در ساعت ۱۰:۵۰ و ۱۲:۵۰ از مدینه منوره وارد فرودگاه ساری می‌شوند.

وی با بیان اینکه تنها دو پرواز در روز نخست عملیات بازگشت حج تمتع انجام می شود، افزود: در روز سه شنبه، همزمان با دومین روز بازگشت حجاج، شاهد انجام ۱۵ پرواز به سه فرودگاه ساری، یزد و اصفهان خواهیم بود.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: عملیات بازگشت حج تمتع ۱۴۰۲ تا دوم مرداد ماه ادامه دارد و فرودگاه گرگان در ۲۳:۵۰ و فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) در ساعت ۲:۰۵ بامداد به عنوان آخرین فرودگاه هایی هستند که پذیرای زائران خانه خدا خواهند بود.

حبیب اللهی ضمن اشاره به آمار پروازهای رفت و برگشت حجاج ایرانی به سرزمین وحی گفت: در عملیات رفت، ۸۷ هزار و ۵۹۹ زائر خانه خدا در قالب ۳۷۶ پرواز از ۲۱ فرودگاه کشور راهی کشور عربستان شدند و در عملیات بازگشت نیز شاهد برقراری ۳۸۳ پرواز به فرودگاه های عامل حج تمتع خواهیم بود.

وی در خصوص دلیل فشردگی پروازهای بازگشت اظهار کرد: این موضوع مربوط به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران است و بدون شک خادمان آن شرکت نیز با توجه به ظرفیت های موجود در اندیشه خدمت رسانی هرچه بهتر به حجاج و بازگشت سریع تر آن ها به میهن هستند، در این راستا فرودگاه ها نیز از زیرساخت و آمادگی لازم برای میزبانی چندین پرواز حج در روز برخوردار هستند.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه ها ضمن درخواست از مستقبلین حجاج گفت: از مستقبلین تقاضا داریم تا همچون عملیات رفت با عدم حضور و ایجاد ازدحام در فرودگاه ها، عوامل و خادمان صنعت هوانوردی را در خدمت رسانی هرچه بهتر و سریع تر به حجاج یاری کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ حبیب اللهی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت ترویج شعائر اسلامی، از مدت ها قبل برنامه ریزی شده تا هنگام بازگشت حجاج شاهد ایجاد فضای معنوی در ترمینال های حج سراسر کشور باشیم.