شناسهٔ خبر: 138004 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ماشین آلات استان خبر داد :

افزایش ۳۵ درصدی اعتبارات نگهداری ماشین آلات حوزه راهداری کردستان

کردستان رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان از افزایش ۳۵ درصدی اعتبارات سال جاری برای تعمیر و نگهداری ماشین آلات استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) بهزاد رشیدی رئیس اداره ماشین آلات استان کردستان با اشاره به اینکه ۷۰ درصد اقدامات راهداری به بخش ماشین آلات بر می گردد و بدون آن ، هیچ کار محوری در جاده ها انجام نمی شود، افزود: قریب به ۹ هزار راه اصلی و فرعی در استان وجود دارد که اقدامات راهسازی آن ، توسط ۳۷۷ دستگاه ماشین آلات صورت می گیرد.

وی افزود: میانگین عمر ماشین آلات راهداری ۲۸ سال است در حالی که میانگین استاندارد مناسب ۱۵ سال می باشد و بعد از آن باید از رده خارج شود.

رشیدی با بیان اینکه هر سال دو نوع راهداری تابستانه و زمستانه اجرا می شود، خاطرنشان کرد: تعداد محدودی از ماشین آلات راهداری استان کارایی مفید را دارند که در شرایط سخت زمستان بهترین استفاده از آن می شود اما بیش از ۹۰ درصد ناوگان ماشین آلات این اداره کل فرسوده هستند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۴۵ نفر در واحد های مختلف راهداری استان مشغول تعمیر و خدمات رسانی به ماشین آلات استان هستند.

رشیدی افزود: اقداماتی برای ناوسازی ناوگان در حال انجام است و اعتباراتی نیز تخصیص یافته ، هم چنین به تازگی قرارداد خرید ۴ دستگاه بسته شده است.

وی ادامه داد: در تمام ایام سال اورهال و نگهداری ماشین آلات برای استفاده مناسب در فصل های مختلف انجام می شود و در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰ دستگاه ماشین آلات تعمیر شده و تعمیر ۱۱ دستگاه دیگر در حال انجام است.

رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از افزایش ۳۵ درصدی اعتبارات سال جاری برای تعمیر و نگهداری ماشین آلات استان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: البته نبود قطعه و گرانی قطعات ماشین آلات باعث شده نتوانیم آنچنان که شایسته است خدمات انجام دهیم.

رشیدی به دریافت مجوز خرید ۴۰۰ دستگاه ماشین آلات توسط وزارت کشور خبر داد و افزود: این تعداد ماشین آلات بین استان های کشور تقسیم می شود و خوشبختانه سهمیه استان کردستان به دلیل کسب مقام اول کشور در زمینه نگهداری و و تعمیر ماشین آلات ، نسبت به سایر استان ها ۱۵ درصد بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه کمبود نیرو و قطعات اصلی ماشین آلات به علاوه نبود آموزش ها ، استهلاک ماشین آلات را بیشتر می کند، یادآور شد: در این زمینه اقداماتی انجام شده و جلسات توجیهی و آموزشی برای اولین بار برای مدیران شهرستان ها جهت تعمیر بازسازی و استفاده صحیح از ماشین آلات برگزار شد.

وی در پایان گفت: از ابتدای سال جاری نیز ۹۰ بازدید و سرکشی در زمینه ماشین آلات از کلیه شهرستان های به صورت ماهانه و دوره ای انجام شد.