شناسهٔ خبر: 138029 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ارتقاء کیفیت راه‌های شهرستانهای کمیجان و خنداب در استان مرکزی

سفر دکتر اکبری به استان مرکزی در سفر یک روزه معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به استان مرکزی، ضمن بازدید از طرح‌های در دست اجرا در دو شهرستان خنداب و کمیجان، بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام و رفع نقاط حادثه‌خیز مصوب تأکید و تصمیماتی برای ارتقاء رویه آسفالتی، توسعه ابنیه فنی راه‌ها و ساخت دو راه روستایی اتخاذ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی ، رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سفر یک روزه خود به استان مرکزی از محورهای مواصلاتی دو شهرستان خنداب و کمیجان بازدید کرد و طرح‌های عمرانی در حوزه راهداری و ساخت راه‌های روستایی را مورد بررسی قرار داد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این بازدید از اجرای یک لایه روکش آسفالت میکروسرفیسینگ در محور «خنداب - پل دوآب» بمنظور ارتقاء رویه آسفالتی و تسهیل در سفرهای کاربران این جاده خبر داد.

وی افزود: در راستای رفع نقاط پرتصادف و کاهش تصادفات جاده‌ای در این محور، دو تقاطع غیرهمسطح در محدوده روستاهای «اناج» و «ایجان» احداث می‌شود که اجرای این طرح منوط به آزادسازی اراضی در محدوده محل ساخت پروژه توسط فرمانداری شهرستان خنداب است.

اکبری در ادامه سفر خود به شهرستان خنداب از پروژه در دست اجرای ساخت راه روستایی «خارپهلو» نیز بازدید کرد و از هم افزایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بمنظور تأمین قیر برای ساخت راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار در آن شهرستان خبر داد.

وی سپس با حضور در شهرستان کمیجان از پروژه های عمرانی در حوزه راه‌های آن شهرستان شامل اصلاح هندسی پیچ خاتم آباد، ساخت راه روستایی «وفس - آقچه قلعه» و تعریض محور «کمیجان - ساروق» بازدید کرد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: بمنظور تسریع در روند اجرایی طرح‌های در دست اجرا، تعدادی ماشین آلات راهسازی جهت پشتیبانی در اختیار مدیر راهداری شهرستان کمیجان قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص مقاطع باقیمانده از تعریض محور کمیجان - ساروق نیز اظهار کرد: پیمانکار مربوطه تا پایان فصل تابستان موظف به تکمیل پروژه تعریض در این محور است تا پس از اتمام تعریض، اجرای یک لایه روکش آسفالت در سراسر این مسیر نیز انجام شود.

گفتنی است در این سفر محمد حسن آصفری نماینده مردم شهرستانهای اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، مجید گازری فرماندار شهرستان خنداب، محمد محسنی معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی حضور داشتند.