شناسهٔ خبر: 138036 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در چهارمین روز از دهه امامت و ولایت صورت گرفت؛

اهدا قرارداد واگذاری ۱۰۹ قطعه زمین در شهر گناوه

واگذاری زمین در شهرستان گناوه بوشهر 1 آیین اهداء قرارداد واگذاری ۱۰۹ قطعه زمین به خانواده های سه فرزندی و بیشتر در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت در شهرگناوه، با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی ، مدیر کل راه و شهرسازی و دیگر مسئولین استانی و شهرستان گناوه و همچنین خانواده های دارای ۳ فرزند و بیشتر دربندر ریگ برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر سید محمود دستغیبی مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر  با تبریک ایام دهه امامت و ولایت و اعیاد قربان و غدیر یکی از ارکان اساسی توانمندی و پیشرفت هر جامعه‌ای را جمعیت و نسل حوان دانست و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری از دهه ۶۰ بر موضوع جمعیت جامعه تأکیدات فراوانی کرده‌اند و در دهه ۸۰ نیز این مهم به‌صورت قاطع پیگیری شد.

دستغیبی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تصویب کرد گفت: در این راستا دولت انقلابی و مردمی آیت‌الله رئیسی نسبت به تدوین آیین‌نامه اجرایی و شیوه‌نامه آن اقدام کرد و از اواخر سال گذشته این مهم عملیاتی شد.

وی از ثبت‌نام در استان بوشهر برای واگذاری زمین مسکونی به مشمولان قانون جوانی جمعیت خبر داد و بیان کرد: تاکنون بیش از ۳ هزار نفر در سطح استان بوشهر نسبت به ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن اقدام کرده‌اند و پالایش این افراد در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر اضافه کرد: تاکنون شرایط یک‌هزار نفر برای دریافت زمین مسکونی احراز شده و مابقی در دست بررسی است.

شرایط یک‌هزار نفر برای دریافت زمین مسکونی احراز شد

دستغیبی اهمیت مسکن در جامعه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: خانواده در هر جامعه رکن اساسی دارد و تامین مسکن یکی از مهمترین نیازهای خانواده‌ها محسوب می‌شود.

وی از تشکیل شورای تامین مسکن به ریاست استاندار بوشهر به‌صورت هفتگی خبر داد و خاطرنشان کرد: اکنون با تلاش انجام شده ۳ هزار هکتار اراضی برای تامین مسکن در شهرها با تغییر کاربری به مناطق مختلف استان الحاق شده و تامین زمین برای ساخت ۳۲ هزار واحد مسکونی در استان قطعی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر اضافه کرد: زمین برای ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی در استان در  مرحله نهایی شدن است که پس مصوبات شورای عالی شهرسازی این مهم نهایی می‌شود.

دستغیبی سیاست‌های ساخت مسکن را مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی از سیاست‌ها قانون جوانی جمعیت است که در دهه امامت و ولایت هر روز در یکی از شهرستان‌های استان بوشهر زمین به واجدان شرایط واگذار می‌شود.

۱۲ شهر در ۸ شهرستان مشمول نوسازی بافت‌های فرسوده است

وی نوسازی بافت‌های فرسوده شهری را یکی دیگر از سیاست‌ها اعلام و بیان کرد: در سطح استان ۱۲ شهر در ۸ شهرستان مشمول نوسازی بافت‌های فرسوده است و در این راستا بسته‌های تشویقی لازم ابلاغ شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر طرح خود مالکی را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و افزود: این سیاست در حوزه شهری و روستایی در حال اجرا است و هر کدام از مالکان که دارای زمین یا واحد فرسوده هستند با ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن از ظرفیت فراهم شده استفاده می‌کنند که شامل پرداخت تسهیلات بانکی، تخفیف در صدور پروانه ساختمانی و نظام مهندسی است.

دستغیبی به نهضت ملی مسکن پرداخت و خاطرنشان کرد: در این طرح در شهرها و روستاها اجرایی شده است.