شناسهٔ خبر: 138039 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دبیر کمیته سرمایه کذاری و تامین مالی وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد؛

شهرک علوی بندرعباس نمونه‌ای از هم‌آوایی صنعت و زندگی در جنوب ایران

اسلامیان دبیر کمیته سرمایه گذاری و تامین مالی وزارت راه و شهرسازی گفت: شهرک علوی بندرعباس باید مظهر وحدت و نمونه ای از هم‌آوایی صنعت و زندگی در جنوب ایران باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ایمان اسلامیان دبیر کمیته سرمایه گذاری و تامین مالی وزارت راه و شهرسازی با حضور در صندوق ملی مسکن، شهرک علوی بندر عباس را مظهر وحدت مردم در جنوب کشور عنوان کرد و گفت: با پیگیری و همت جهادی استاندار هرمزگان، همکاری صندوق ملی مسکن، ورود گروه تامین سرمایه بانک مسکن و حضور بخش خصوصی، شهرک علوی می تواند یک نمونه محنصر به فرد در هماوایی صنعت و زندگی باشد.

اسلامیان تاکید کرد: حضور مراکز بزرگ صنعتی و پالایشگاهی در ۱۴ کیلومتری این شهر در کنار شرایط زیستی مطلوب به لحاظ پوشش گیاهی، آب شرب و دسترسی‌های لازم، مزیت کم‌نظیر این منطقه برای سکونت و آرامش چند ده هزار فعال بخش صنعت و مردم عزیز هرمزگان  است و هر چه برای پویایی این شهر تلاش شود، در بهره‌وری و رضایتمندی هموطنانمان در این دیار نمود پیدا می‌کند. 

مشاور وزیر راه و شهرسازی از مسئولان این شهرک خواست در کوتاه‌ترین زمان ممکن مطالعات امکان سنجی مورد نیاز را در اختیار این کمیته و صندوق ملی مسکن قرار دهند تا با سرعت بیشتر فرایندهای تامین مالی و اجرایی دنبال شود. 

در این جلسه مسعود رهنما، مدیر عامل صندوق ملی مسکن ضمن تشریح شرایط طبیعی، جغرافیایی و اقتصادی شهرک علوی، آمادگی صندوق ملی مسکن برای احیای این شهرک را اعلام کرد.

درخشنده پور، مدیر عامل شهرک علوی نیز در این جلسه گزارشی از روند اجرایی شهرک از گذشته تا امروز و نیاز ها و موانع پیش رو ارائه داد.