شناسهٔ خبر: 138040 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی سه ماهه نخست سال جاری؛

بیش از ۳۳۴ هزار برگ بارنامه دراستان کرمان صادر شد

بیش از 334 هزار برگ بارنامه دراستان کرمان صادر شده است معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان از صدور بیش از ۳۳۴ هزار برگ بارنامه برای ناوگان حمل ونقل کالا از مبادی استان کرمان طی سه ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمان، مسلم سمندری معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت: طی سه ماهه اول ۱۴۰۲ بیش از ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن کالا با صدور ۳۳۴ هزار برگ بارنامه از مبادی شهرستان های سراسر استان به نقاط مختلف کشور حمل شده است که شهرستان های سیرجان ، زرند، رفسنجان و کرمان بیشترین سهم را در این جابجایی داشته اند.

سمندری با اشاره به این مطلب که بارنامه ها به عنوان شناسنامه کالا های حمل شده محسوب می شوند، افزود: عمده کالاهای جابجا شده ازمبدأ استان مواد معدنی، سیمان، انواع سنگ، زغالسنگ، خاک معدنی، انواع کاشی و سرامیک، مصالح ساختمانی و ... بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به الزامات قانونی مندرج در قوانین و مقررات مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیرامون حذف فیزیکی بارنامه و الکترونیکی شدن اسناد حمل کالا به وسیله ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای، شرکت‌های حمل و نقل سراسری موظف به صدور بارنامه الکترونیکی شده‌اند.

سمندری یادآور شد: ۲۰۰ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا به وسیله ۱۶ هزارو ۳۰۰ دستگاه ناوگان باری و توسط ۱۷ هزارو ۷۳۳ نفر راننده حرفه ای بخش حمل و نقل کالای استان در حمل ونقل کالای استان سهیم هستند.