شناسهٔ خبر: 138050 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور رئیس مرکز نوسازی و توسعه منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی انجام شد؛

پیگیری اقدامات انجام شده در ۵ استان هدف راهیان نور

راهیان نور با حضور رئیس مرکز نوسازی و توسعه منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی و مدیران و رؤسای راه و شهرسازی استان‌ها، نشست هماهنگی ستاد راهیان نور در محل وزارتخانه راه و شهرسازی برگزار شد که اقدامات انجام شده در ۵ استان آذربایجان غربی،کردستان،ایلام، کرمانشاه و خوزستان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با حضور محمد حسین نصرنیا، رئیس مرکز نوسازی و توسعه منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی و مدیران و رؤسای راه و شهرسازی استان‌ها، نشست هماهنگی ستاد راهیان نور در محل وزارتخانه راه و شهرسازی برگزار شد.

در این نشست که نمایندگان ۵ استان هدف آذربایجان غربی، کردستان، ایلام، کرمانشاه و خوزستان که در مسیر تردد راهیان نور قرار دارند، حضور داشتند به گزارش عملکرد و اقدامات انجام شده پرداختند.

نصرنیا با اشاره به این‌که عملیات اربعین و موضوع راهیان نور همپوشانی دارد، گفت: دغدغه جدی دولت درخصوص پرداختن به موضوع راهیان نور بر کسی پوشیده نیست و نظر به تأکید مقام معظم رهبری که اردوی راهیان نور نوعی کارخانه انسان‌سازی است، لذا بایستی کار جدی و با اهتمام ویژه صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در گذشته کم کاری‌هایی اتفاق افتاده اما با توجه به تأکید رئیس جمهور که به صورت خاص این موضوع را دنبال می کند، تلاش مضاعفی انتظار می‌رود.

نصرنیا با اشاره به اینکه دولت در سند ملی راهیان نور مکلف شده که موضوعاتی را دنبال کند که ما نیز با طراحی یک ساختار منسجم در این راستا اقدام کرده ایم توضیح داد: نخست در سطح سازمان ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی است که همه نمایندگانی را معرفی کرده اند و وظایف به صورت خاص تعریف شده است که برخی سازمان‌ها صرفأ پشتیبانی و برخی عملیاتی هستند و دیگر اینکه مدیران استان‌های هدف راهیان نور که این ساختار در لایه وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری به صورت منسجم به آنان ابلاغ می‌شود تا ارتباطی مؤثر در مجموعه راهداری ۵ استان داشته باشیم و عملیات انجام شده در دو بازه زمانی که نقطه اوج هستند مؤثر واقع شود.

وی تشریح کرد: اجرای اردوها با همکاری دوستان بسیج میسر می شود و همچنین در مسیر پیگیری سند راهیان نور در فصول مختلف و اجرای برنامه های متعدد، اقدامات لازم انجام شده است.

رئیس مرکز نوسازی و توسعه منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان لزوم به روز رسانی آمار، گفت: احصاء نیازمندی های این حوزه به منظور ساخت، ایمن سازی و سایر موارد مقتضی، اولویت دارد.

وی افزود: توجه به زیرساخت‌ها، برنامه ریزی رویدادها، نیاز به اتوبوس و وسایل نقلیه و حتی اسکان که موضوعیت آن جزء وظایف ذاتی حوزه ما نیست، اما در مجموع بایستی همکاری و همفکری در این زمینه وجود داشته باشد و مواردی چون توسعه، بهسازی، تعریض جاده ها، افزایش ظرفیت پارکینگ ها و مهم تر از آن محورهای اصلی شریانی و راه های منتهی به یادمان های دفاع مقدس، به جدیت دنبال شود.

نصرنیا در خاتمه به ایمن سازی راه های اصلی، رفع نیازمندی های موجود و برآورد آمارها و به‌روزرسانی داده‌ها تأکید کرد.