شناسهٔ خبر: 138083 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی راه و حریم راهداری استان:

۱۰ کیلومتر پروژه روشنایی جاده اردبیل به مغان به بهره برداری می‌رسد

تعمیرات و بروز رسانی روشنایی محور دالکی- کنارتخته رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۱۰ کیلومتر از سیستم روشنایی جاده اردبیل-مغان تا اواخر مرداد ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، ماشااله بهزاد رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از وضعیت روشنایی‌های جاده‌های اردبیل اظهار کرد: روشنایی جاده اردبیل به مغان یکی از مطالبات اصلی مردم بود و ۱۰ کیلومتر از سیستم روشنایی جاده اردبیل مغان اواخر مردادماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: این پروژه از رو به روی آستان امام زاده سید صدرالدین تا روستای سامیان از مهرماه ۱۴۰۰ آغاز و اجرا شده است.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: در این مسیر ۲۲۰ پایه تیر برق ۱۴ متری نصب شده است، که فاصله هر تیر ۵۰ متر است.

بهزاد تصریح کرد: ۴۴۲ چراغ در تیر برق‌های مسیر نصب شده است که چراغ‌های نصب شده ۲۰۰ ولتی و کم مصرف هستند که در این راستا ۷۰ ترانسفورماتور برق هم نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه برای این پروژه در مجموع ۱۹ میلیارد تومان به قیمت روز هزینه شده است، گفت: در حال حاضر ۱۸۰ کیلومتر سیستم روشنایی در جاده‌های مواصلاتی استان انجام شده است و توسعه این امر مبنای کار است.