شناسهٔ خبر: 138086 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صدور مجوز خرید ۵۰ دستگاه ماشین آلات برای استان اردبیل

اداره ماشین آلات مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای گفت: مجوز خرید ۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری برای استان اردبیل صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای در بازدید از اداره ماشین آلات و مناطق سیل زده استان اردبیل با بیان اینکه بحث نوسازی ناوگان هاو ماشین آلات از برنامه های اساسی سازمان راهداری در سال جاری است، گفت: براساس مصوبه قانون بودجه سال ۱۴۰۲مجوز واردات چند دستگاه ماشین آلات اخذ شده تا بتوان ناوگان راهداری را تجهیز کنیم.

وی با اشاره به اینکه ماشین آلات استان اردبیل کمترین ماشین را خارج از سیستم خود دارد و فقط ۵ درصد ماشین آلات خارج از چرخه است تصریح کرد:دراین استان توجه بسیار خوبی به تجهیز و بازسازی ماشین آلات راهداری شده است.

مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری وحمل‌ و نقل جاده‌ای امسال از  افزایش ۳۵ درصدی اعتبارات نسبت به سال گذشته برای  تعمیر، تجهیز و اورحال ماشین آلات استان اردبیل خبرداد و خاطرنشان شد:با توجه به شرایط برفگیر بودن استان اردبیل باید تجهیز و تعمیر ماشین آلات قبل از فرا رسیدن فصل زمستان انجام شود.

بهرامی نیا افزود: استان بایداز هم اکنون آمادگی کامل برای انجام عملیات زمستانی از جمله دپوی مصالح در گردنه ها و راهدارخانه ها را برای ایام بارش داشته باشد.

وی در بحث راهدارخانه نیز پیش بینی اعتبار خوبی را برای انجام عملیات راهداری استان اردبیل از سوی سازمان راهداری یادآور شدو اظهار کرد:امیدواریم با تلاش همکاران پروژه های نیمه تمام استان با این اعتبار اتمام و به سرانجام برسد.

مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای به پیشرفت بسیار بالای راهدارخانه لنگان که یکی از پروز های راهداری این استان است اشاره کرد و گفت: از آنجایی که استان در معرض بحران های متعدد قراردارد انتظار داریم با تلاش همکاران استانی بحث توسعه ماشین آلات، مدیریت بحران و عملیات راهداری مستمر و اضطراری با قوت انجام و استان در موقعیت بحرانی آمادگی کامل را داشته باشد.

بهرامی نیا همچنین در جریان سیل های اخیرکه آسیب متعددی نیز به پل ها وآبروهای استان وارد کرده بود از تلاش های شبانه روزی راهداران استان اردبیل در انجام عملیات بازسازی، بازگشایی و ایمن سازی قدردانی کرد و افزود:از همان ابتدای وقوع سیل همکاران در محل حضور داشته تمام امکانات و تجهیزات را به مناطق گسیل داده وبا تلاش راهداران کمترین مسدودی را در راههای استان شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه راهداران استان اردبیل توانستند پل خرپایی را در محور بیله سوار که محل عبور کامیون های ترانزیتی بیله سوار است نصب کنند ادامه داد:پل نصب شده عملیات ایمن سازی با قوت در حال انجام و تاپایان هفته ترافیک برقرار می شود.