شناسهٔ خبر: 138087 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

اسکله شمالی در بندر دیر بهسازی می‌شود

بندر دیر مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با هدف کاهش تراکم شناورها در بندر دیر برخی از شناورهای این بندر، پس از بهسازی اسکله شمالی به اسکله جدید منتقل می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد شکیبی‌نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان دیر اظهار کرد: در حوضچه ۱۹ هکتاری بندر دیر اکنون ۱۰۴ فروند موتور لنج و ۶ فروند لندینگ کرافت استقرار دارد که در این حوزه استقرار شناور آتشخوار اختصاصی از دغدغه‌های اداره کل بنادر و دریانوردی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: اکنون یک فروند شناور آتشخوار  در بندر دیر فعالیت دارد و با پیگیری‌های انجام گرفته یک فروند شناور آتشخوار مناسب ظرف یک ماه آینده جایگزین شناور موجود می‌شود.

شکیبی‌نسب ادامه داد: با توجه به جایگاه ویژه بندر دیر، از حیث ایمنی و ایجاد آرامش خاطر برای مالکان شناورها و صاحبان کالا توجه ویژه‌ای به این بندر معطوف شده است.

وی اظهار کرد: با هدف پیشگیری و مهار آتش در کمترن زمان ممکن می‌طلبد فردی مجهز و آموزش دیده در روی شناورهای سنتی استقرار دائمی داشته باشد.

شکیبی‌نسب افزود: همچنین با هدف پیشگیری از آتش‌سوزی در لنج‌های چوبی  عدم استفاده از پمپ های بنزینی در این شناورها باید مورد توجه جدی دریانوردان قرار گیرد.

وی گفت: وجود سیم کشی‌های معیوب و مخزن‌های سوخت در موتورلنج‌ها همراه با دمای بسیار زیاد هوا مستعد وقوع آتش سوزی است که مالکان شناورها باید در این تمهیدات لازم را پیش‌بینی کنند.

شکیبی نسب ادامه داد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز به سهم خود با هدف کاهش تراکم شناورها درحوضچه بندر دیر، بهسازی اسکله اولی شمالی  را با هدف استقرار شماری از موتورلنج‌های سنتی در دستور کار جدی خود قرار داده است.

وی با اشاره به استقبال قطری‌ها از سرمایه‌گذاری در بندر دیر افزود: در حوزه توسعه زیرساخت‌های بندر دیر نیز اکنون پروژه احداث چهار پست اسکله رمپ در این بندر در دست اقدام است.