شناسهٔ خبر: 138107 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

ساخت ۶ شهرک مسکونی در آذربایجان شرقی در دستورکار سازمان ملی زمین و مسکن

مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ساخت ۶ شهرک مسکونی در آذربایجان شرقی را از دستور کارهای این سازمان اعلام کرد و گفت: این ۶ شهرک در شهرستان‌های تبریز، اهر، ورزقان، شادآباد و سردرود و سراب قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست کارگروه بررسی آخرین وضعیت شهرک‌های مسکونی استان آذربایجان شرقی که به مظور ارائه گزارش پیشرفت کار ۶ شهرک مسکونی در این استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت بحث شهرک‌سازی، از ساخت شهرک‌های مسکونی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی نام برد و گفت: آخرین وضعیت پیشرفت کار شهرک‌ها یکی از مواردی است که هر هفته در قرارگاه مسکن وزارت راه و شهرسازی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این ۶ شهرک در شهرستان‌های تبریز، اهر، ورزقان، شادآباد و سردرود و سراب قرار دارد، گفت: شهرک ۱۷۹ هکتاری ورزقان مصوبه شورای عالی شهرسازی را دریافت کرده و مابقی این شهرک‌ها در مرحله کارگروه‌های استانی قرار دارند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه در نشست امروز گزارش مشاوران طراحی این شهرک‌ها مطرح شده است، افزود: گزارش‌ها در خصوص مکان‌یابی، تراکم، کاربری‌ها، مسائل و شاخص‌های زیست محیطی، برآورد هزینه‌های شهرسازی و برخی موارد تخصصی دیگر از طرف مشاوران طراحی و اجرای این شهرک‌ها ارائه شد.

وی ادامه داد: پیگیری جدی و ویژه برای تسریع در اخذ مصوبات و استعلام‌های لازم برای آغاز عملیات اجرایی شهرک‌های مسکونی باید سرلوحه کار تمامی مدیران ستادی و استانی باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، شهرک‌سازی از جمله سیاست‌های دولت سیزدهم برای تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است که در قانون جهش تولید مسکن هم به آن اشاره شده است.