شناسهٔ خبر: 138128 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بیش از هزار کیلومتر از حریم راه استان اردبیل تسطیح شده است

تسطیح معاون راهداری استان اردبیل گفت: بیش از هزار کیلومتر از حریم راه استان اردبیل تسطیح شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، آیدین هاشمی معاون راهداری استان اردبیل در بازدید از محور نیر-سراب گفت: در مدت یاد شده  ۳۸ هزار متر از شیب شیروانی راهها توسط راهداران اصلاح شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۲۲۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اردبیل توسط راهداران خط کشی شده تصریح کرد: ۱۸۵ کیلومتر از سیستم روشنایی موجود راه و تونل به طور مستمر نگهداری شده است.

معاون راهداری استان اردبیل در ۳ ماهه گذشته ایمن سازی ۲۴ عدد از رمپ های ورودی و خروجی استان را یادآور شد و اظهار کرد: در مدت یاد شده راهداران در دماغه ها ونقاط پربرخورد هزار و۳۰۰ عدد دپوی خاکی ایجاد و۸۰ عدد استوانه ایمنی نصب کرده اند.

هاشمی در این مدت از رفع افتادگی ۲۴۰ کیلومتر از شانه راه در محورهای اصلی وروستایی استان خبرداد و خاطرنشان کرد: ۵۳ عدد از راههای دسترسی غیرمجاز نیز انسداد شده است.

وی در جهت آگاهی دهی به رانندگان و ملزم کردن آنها به رعایت قوانین راهور به تهیه ونصب ۲۹۰ مترمربع تابلوهای اطلاعاتی و هزار و ۴۰۰ عدد تابلوهای الزامی در راههای استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: در ۳ ماهه گذشته ۲۸۵ عدد سرعتکاه آسفالتی، پلاستیکی و مجازی در راههای اصلی و روستایی تهیه، نصب، اصلاح ورنگ آمیزی شده است.

معاون راهداری استان اردبیل نصب ۵۰۰ مترحفاظ در پرتگاهها و آبروها و رفوژ میانی،ارتقای ۴۸۶ مترحفاظ انجام شده(نیوجرسی مفصلی)، ارتقای ۲۰۰ شاخه حفاظ انجام شده(گاردریل)، تعمیر۶۰۰ شاخه گاردریل های آسیب دیده، شستشوی ۳۰ هزار عددعلائم، مونتاژ و اصلاح هزار عدد تابلوی انتظامی،رنگ آمیزی ۷۶۰ عددپایه تابلو و علائم، رنگ آمیزی ۳۳ عدد پایه روشنایی و چراغ چشمک زن وتهیه و نصب ۳ عددچراغ های چشمک زن و پلیسی را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۳ ماهه گذشته برشمرد.

 هاشمی گفت:در این مدت راهداران در راههای اصلی و روستایی ۴۰۰ عدد بازتاب ایمنی نصب کرده اند.