به گزارش پایگاه خبری وزرات راه وشهرسازی از استان قم، هادی عمو سلطانی، رئیس اداره حمل ونقل مسافر راهداری و حمل ونقل جادهای استان قم از احراز تخلفات صنفی ۸ دفتر حمل ونقل مسافر درشهرستان قم خبر داد.
وی افزود: با عنایت به تشکیل کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات صنفی بخش حمل ونقل جاده ای مسافر در پایانه مسافری شهرستان قم( کوثر)، و احصا و احراز تخلفات استعلامی ۸ دفتر فروش بلیط اتوبوس درسطح شهرستان قم، یک دفتر پلمب و ۷ دفتر دیگر به پرداخت جرایم نقدی محکوم شدند.
عمو سلطانی با یاد آوری این مطلب که مراحل احصا تخلفات استعلامی در محل پایانه مسافری کوثر شهرستان قم صورت می گیرد، عنوان کرد: پس ازبررسی موارد استعلامی و احراز اولیه تخلفات صنفی، کمیته ای متشکل از نمایندگان راهداری و حمل ونقل، تعزیرات و اصناف، درمحل دفاتر فروش بلیط حاضر و پس از بررسی و رسیدگی به تخلفات استعلامی، درصورت احراز تخلف، نسبت به اعمال قانون اقدام می کنند.
وی ادامه داد: با توجه به مقررات موضوعه و حدود و ثغور جرائم اعلامی، از ۸ دفتر فروش بلیط که تخلفات آنان احراز شده بود، یک دفتر پلمب و ۷ دفتر دیگر به پرداخت جرایم نقدی محکوم شدند.
رئیس اداره حمل ونقل مسافر راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم دربخش دیگری از بیانات خود به پروسه رسیدگی به تخلفات صنفی دفاتر فروش بلیط اتوبوس درقم اشاره کرد و توضیح داد: با عنایت به استقرار دائم عوامل نظارتی اداره متبوع در پایانه مرکزی شهرستان قم( کوثر) و همچنین اعمال طرح کنترل دروازه ای ناوگان مسافردر مقابل پاسگاههای پلیس راه، گلوگاههای جادهای، ایستگاههای خدمات سفر و ...نسبت به رصد و پایش نحوه ارائه خدمات، رفتار ترافیکی ناوگان عمومی و... اقدام می شود.
عمو سلطانی درخصوص نوع تخلفات صنفی دفاتر فروش بلیط گفت: غالب تخلفات مشهود شامل: دریافت وجه اضافه بابت فروش بلیط و صدور و فروش بلیط به صورت دستی است.
وی تاکید کرد: نظار و عوامل اجرایی اداره حمل ونقل مسافر به صورت تمام وقت درمحل پایانه مرکزی شهرستان قم مستقر و آماده دریافت انتقادات و شکایات کاربران گرامی هستند.
عمو سلطانی در خاتمه یادآور شد: سامانه تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها، درتمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخگویی به مراجعات تلفنی هموطنان عزیز است.