شناسهٔ خبر: 138212 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

امضای سند نهایی همکاری مشترک هند و ایران در بندر چابهار به زودی/انعقاد قرارداد با روسیه برای ساخت ۶ فروند کشتی در دریای خزر

وزیر شکل‌گیری فصل جدیدی از روابط اقتصادی ایران با کشورهای همسایه، امضای سند نهایی همکاری مشترک هند و ایران در بندر چابهار به زودی، انعقاد قرارداد با روسیه برای ساخت ۶ فروند کشتی در دریای خزر بخشی از مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل دریایی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل دریایی  در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

شکل‌گیری فصل جدیدی از روابط اقتصادی ایران با کشورهای همسایه

معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست سه‌جانبه ایران- هند- روسیه با هدف تسهیل ترانزیت در مسیر کریدور شمال- جنوب تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران طی ۱۰ سال اخیر با هدف ارتقای روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه به موفقیت‌های چشمگیری در زمینه تکمیل کریدور شمال- جنوب دست یافته است‌.

امضای سند نهایی همکاری مشترک هند و ایران در بندر چابهار به زودی

مشاور معاون امنیت ملی جمهوری هند با بیان اینکه سند نهایی همکاری مشترک هند و ایران در بندر چابهار به زودی به امضاء می‌رسد، گفت: این بندر نقش بسیار مهمی در گسترش حجم مبادلات تجاری منطقه، اورسیا و اروپا، ایفا می کند.

انعقاد قرارداد با روسیه برای ساخت ۶ فروند کشتی در دریای خزر

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی از انعقاد قرارداد با روسیه برای ساخت ۶ فروند کشتی در دریای خزر خبر داد.

برگزاری سومین نشست سه‌جانبه ایران، هند و روسیه

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از برگزاری سومین نشست سه‌جانبه ایران-هند و روسیه با هدف تسهیل ترانزیت در مسیر کریدور شمال-جنوب با حضور مقامات کشورهای مختلف خبر داد.

افزایش ۶۶ درصدی ترانزیت نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از افزایش ۶۶ درصدی ترانزیت نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب این استان و ترانزیت بیش از ۴۷ هزار دستگاه خودرو در بندرلنگه به عنوان چهار راه ترانزیت خودرو به کشورهای آسیای میانه و عراق طی سه ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.

بهره‌برداری از پروژه توسعه موج شکن بندر کنگان در هفته دولت

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با هدف رونق بخشی به بندر کنگان پروژه احداث انبار و فضای بارانداز در اولویت این اداره کل قرار گرفته است.

نظام تعرفه‌گذاری خدمات دریایی و بندری بازطراحی می‌شود

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به بازنگری دقیق و موشکافانه قراردادهای اپراتوری، لجستیکی و بندری از سوی این سازمان، گفت: ۸۰ قرارداد سرمایه‌گذاری در این زمینه به صورت کامل مورد بازنگری قرار گرفته است.

مجوز زیست محیطی مجتمع بندری نگین صادر شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با صدور مجوز زیست محیطی مجمع بندری نگین، شرایط برای جذب سرمایه گذاران توانمند داخلی و خارجی در این مجتمع بندری تسهیل شد.

امکان فعالیت پایدارخط مسافری و گردشگری دریایی بین بندر چابهار و بنادر عمان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه توسعه گردشگری دریایی چابهار در دستورکار قرار دارد از امکان فعالیت پایدارخط مسافری و گردشگری دریایی بین بندر چابهار و بنادر عمان با توجه به ظرفیت‌های موجود خبر داد.

فعالیت‌های اپراتوری در بنادر بهبود می‌یابد

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تصویب آیین‌نامه کارگزاران امور بندری و دریایی در این سازمان گفت: بهبود وضعیت فعالیت اپراتوری در بنادر از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان بنادر است.

رشد ۳۱ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندرامیرآباد

مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد با اشاره به رشد ۳۱ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در سه ماهه نخست سال جاری بندرامیرآباد نسبت به مدت مشابه سال قبل ، از سهم ۵۹ درصدی بندرامیرآباد در تخلیه و بارگیری بنادر تجاری شمال کشور خبر داد.