شناسهٔ خبر: 138232 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در دریای عمان و تنگه هرمز

موج دریای طوفانی هشدار دریایی سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در دریای عمان و تنگه هرمز هشدار داد که خطر غرق شدن شناگران و غواصان و اختلال در ترددهای دریایی را به دنبال دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی سامانه افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج از صبح جمعه تا دوشنبه موجب افزایش سرعت باد جنوب شرقی در محدوده سواحل استان هرمزگان به ویژه در دریای عمان و شرق تنگه هرمز تا حداکثر ۳۰ نات می‌شود.

این شرایط جوی باعث افزایش ارتفاع موج بین یک تا ۱/۸ متر در سواحل و دور از ساحل خواهد شد.

یک‌شنبه غرب دریای عمان و تنگه هرمز، نواحی ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان و دوشنبه غرب دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس، نواحی ساحلی دور از ساحل استان هرمزگان این شرایط جوی را تجربه می‌کنند.

غرق شدن شناگران و غواصان و اختلال در ترددهای دریایی با شناورهای سبک و صیادی از مخاطرات این سامانه است.

همچنین وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و آسیب به تورهای صیادی و قفس های پرورش ماهی و ایجاد اختلال در فعالیت‌های دریایی در سواحل و فرا سواحل را نیز به دنبال دارد.

اجتناب از فعالیت‌های شنا و غواصی، جلوگیری از تردد شناورهای سبک و صیادی و انجام فعالیت های تفریحی، اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی برای فعالیت های دریایی فراسواحل برای مقابله با مخاطرات این سامانه ضروری است.