به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری وحملونقل جادهای منصور فخاران رئیس مرکز مدیریت راههای این سازمان گفت: از کل تماس هایی که با سامانه تلفنی ۱۴۱ در خرداد ماه ۱۴۰۲ برقرار شده است، استانهای مازندران با ۴۶ درصد، تهران ۳۵ درصد و البرز هفت درصد بیشترین سهم تماس ها را داشتند.
رییس مرکز مدیریت راههای سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، افزود: کل تماسهای تلفنی بخش پاسخگویی ۱۴۱(ستاد و استانی) در خرداد ماه سال جاری، ۱۳۰ هزار و ۸۵۳ تماس بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد افزایش نشان میدهد، از این تعداد تماس، سهم پاسخگویی ستاد به تماسهای تلفنی ۱۴۱ برابر با ۵۱ درصد با متوسط مدت پاسخگویی ۳۸ ثانیه و سهم پاسخگویی مراکز مدیریت راه های ادارات کل راهداری و حمل و نقل جادهای استانها، برابر با ۴۹ درصد با متوسط مدت پاسخگویی ۱۰۲ ثانیه بوده است.
به گفته فخاران، کاربران در این مدت ۷۲ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۴۰۲ درخواست از وب سایت ۱۴۱ ثبت کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴۳ درصد افزایش یافته است. همچنین در مدت زمان یاد شده کاربران جاده ای ۲۴ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۸۰۱ درخواست از اپلیکیشن تلفن همراه ۱۴۱ داشتند که ۱۹۴ درصد افزایش یافته است.
این گزارش حاکی است در خرداد ماه امسال ۶۶هزار و ۶۶۱ پیامک به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ ارسال شده که ۱۶ درصد افزایش نسبت به سال قبل داشته است.