شناسهٔ خبر: 138263 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عملیات اجرایی آماده سازی ۱۲۰ هکتار از اراضی طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید بینالود آغاز شد

افتتاح بینالود با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی و جمعی از مسئولان استانی، عملیات آماده‌سازی ۱۲۰ هکتار از اراضی طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت برای ساماندهی و احداث حدود ۲ هزار واحد مسکونی در شهر جدید بینالود آغاز شد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت عمران شهر جدید بینالود، با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی و جمعی از مسئولان استانی، عملیات آماده‌سازی ۱۲۰ هکتار از اراضی طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت برای ساماندهی و احداث حدود ۲ هزار واحد مسکونی در شهر جدید بینالود آغاز شد .

در این مراسم قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم سرخس ، فریمان، احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از توجه استان به بخش محروم احمد آباد و تلاش برای توسعه و آبادانی منطقه گفت: امروز در شهر جدید بینالود شاهد آغاز احداث ۲ هزار و پانصد واحد ویلایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن هستیم که تحول بزرگی را در این شهر ایجاد خواهد کرد.

عضو کمیسیون جوانی جمعیت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قانون جمعیت جوانی جزو ۳ قانونی هست که مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ ای بر آن داشته اند و تصویب آن مورد تقدیر ایشان قرار گرفته است ، که خوشبختانه امروز بخشی قابل توجهی از اراضی اختصاص یافته  به  احداث مسکن در شهر جدید بینالود به طرح جوانی جمعیت اختصاص یافته  و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک جشن واگذاری این واحد ها را در قالب طرح مذکور به خانواده های مشمول طرح شاهد باشیم.

در ادامه مراسم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری  خراسان رضوی گفت: تامین مسکن یکی از دغدغه‌های اصلی مردم و یکی از اولویت‌های مهم دولت است و مجموعه استانداری خراسان رضوی و سایر دستگاه‌های متولی در استان نیز تامین مسکن خانواده های نیازمند را در قالب طرح نهضت ملی مسکن با جدیت دنبال می‌کنند و استان خراسان رضوی جزو سه استان پیشرو کشور در عمل به تکالیف دولت جهت تحقق احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن است.

جواد خدایی افزود: شهر جدید بینالود به عنوان یکی از نقاط هدف مهم برای احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان در نظر گرفته شده که حجم قابل ملاحظه‌ای از اراضی این شهر در قالب ساخت واحد های ویلایی یک طبقه به این طرح اختصاص یافته است و چنانچه استقبال از واحد های ویلایی به گونه ای باشد که ظرفیت تخصیص یافته تکمیل شود ،آمادگی افزایش ظرفیت در این شهر را نیزداریم.

وی ادامه داد: امروز ما با شروع عملیات آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت بینالود ، بر این باوریم که با احداث واحد های ویلایی با کیفیت ، در زمین های دویست و پنجاه و سیصد متری برای جامعه هدف طرح، شاهد یک تحول بزرگ در این شهر باشیم و اقبال به سکونت در بینالود را افزایش دهیم .

وی ابراز امیدواری کرد با روند برنامه‌ریزی شده تا سال آینده بسیاری از اجاره نشین های خراسان رضوی در منازل خودشان ساکن شوند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی نیز در ادامه مراسم خاطرنشان کرد: در استان خراسان رضوی حدود  ۴۰۰ هزار واحد مسکونی  در قالب طرح نهضت ملی مسکن پیش بینی شده که بخشی از آن در مجموعه دو شهر جدید بینالود و گلبهار احداث می‌شود.

وحید داعی گفت: سیاست‌های آمایش سرزمینی و تاکید بر عدم توسعه کلان شهر مشهد و احداث شهرهای جدید در مجاورت این کلان شهر مذهبی، سرریز جمعیت را به سمت این شهرها هدایت میکند و  اجرای طرح هایی مانند احداث واحد های ویلایی  در شهر جدید بینالود در تحقق این هدف تاثیر بسزایی دارد.

وی افزود : ۵۰۰ واحد از ظرفیت تخصیص یافته به شهر جدید بینالود به قانون جوانی جمعیت اختصاص داده شده و در این طرح زمین به صورت رایگان به متقاضیان واجد شرایط (دارای ۳ فرزند ، آخرین فرزند متولد ۱۴۰۰ به بعد و خانواده دارای ۴ فرزند زیر بیست سال) جهت احداث واحد مسکونی تحویل می‌شود.

رییس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید بینالود در این مراسم با اشاره به حمایت‌های شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و استانداری خراسان رضوی جهت توسعه شهر جدید بینالود گفت: پروژه آماده‌سای ۱۲۰ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن  با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  خراسان رضوی انجام خواهد شد.

حمید رضا یزدانی ادامه داد : همزمان با پیشرفت بخشی از پروژه در دست احداث توسط پیمانکاران طرح نهضت ملی مسکن در قالب دو پروژه یکصد و ۲۴۰ واحدی، تخصیص و تحویل اراضی به متقاضیانی که تمایل به احداث واحد را دارند آغاز شده است.

این مقام مسئول افزود: ساخت واحدهای مسکونی در قالب واحدهای ویلایی ، با توجه به فرهنگ ایرانی اسلامی و توسعه شهری سالم با ویژگی های خاص و توجه به ارتقا کیفیت زندگی مورد توجه استان و وزارت متبوع قرار گرفته و امیدواریم با همکاری سایر دستگاه های خدمات رسان  در آینده شهر جدید بینالود را به محیطی با نشاط ، پویا و سالم را برای ساکنین تبدیل نماییم.

در ادامه با دستور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی عملیات اجرایی آماده سازی ۱۲۰ هکتار از اراضی طرح نهضت ملی مسکن در بینالود آغاز شد.

همچنین در حاشیه این مراسم مسئولان حاضر  در مراسم ، از پروژه های در دست احداث طرح نهضت ملی مسکن شهر جدید بینالود و واحد نمونه احداث شده توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) بازدید کردند .