شناسهٔ خبر: 138290 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

 مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی؛

از ١٢٠ هکتار زمین ۵٠٠ واحد را برای طرح جمعیت جوانی در نظر گرفته‌ایم

اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي مدیر کل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان رضوی گفت: در شهر جدید بینالود قرار است ٢ هزار واحد یک طبقه ویلایی ساخته شود که حدود ۵٠٠ واحد از آن را برای طرح جمعیت جوانی در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، وحید داعی مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان رضوی در آیین آغاز عملیات اجرایی آماده سازی ١٢٠ هکتار  اراضی طرح ملی نهضت مسکن و جوانی جمعیت در شهر جدید بینالود، اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن دارای چند بخش است که شامل بخش‌های حمایتی، نوسازی مسکن در بافت های فرسوده، مسکن روستایی، خود مالک و جوانی جمعیت است.

وی افزود: ما در تمام این بخش‌ها باید ٣٩١ هزار مسکن را تامین کنیم که تاکنون اقدامات خوبی در استان رخ داده  است و امروز شاهد نمونه‌ای از این اقدامات درشهر جدید بینالود هستیم.

مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان رضوی  با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های آمایشی این سرزمین و موضوعات کلان، عدم توسعه کلانشهرها، مانند مشهد است، گفت؛ دو شهر جدید گلبهار و بینالود در استان خراسان رضوی وجود دارند که امروز در شهر بینالود هستیم تا موضوع سرریز جمعیت و آمایش این سرزمین را حل کنیم، لذا قراردادی بین راه‌و شهرسازی و بنیاد مسکن منعقد شد.

 داعی با اشاره به اینکه امروز آماده‌سازی ١٢٠ هکتار از اراضی طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید بینالود آغاز می‌شود، ادامه داد: زمان قرارداد منعقد شده یک ساله است، اما با توجه به اهمیت این طرح خواستارم که زمان این قرارداد را کوتاه کنید. گفتنی است که نهضت آماده سازی می‌تواند تجربه خوبی برای همه ما باشد.  همچنین در این مکان قرار است ٢ هزار واحد یک طبقه ویلایی ساخته شود که  حدود ۵٠٠ واحد از آن را برای طرح جمعیت جوانی در نظر گرفته‌ایم.