شناسهٔ خبر: 138306 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل :

روند عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن مطلوب است / ۷۹ هزار واحد مسکونی در استان اردبیل احداث می‌شود

79 هزار واحد مسکونی در استان اردبیل احداث می‌شود مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : روند عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در این استان مطلوب بوده و تا پایان تیرماه ۳۶۰ واحد مسکن در اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: سال گذشته۱۸۰واحد مسکن ملی در اردبیل با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی به بهره برداری رسید و پیش بینی می‌شود تا پایان امسال هم ۶۰۰ واحد مسکن در نقاط مختلف استان به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به پروژه های در دست اجرای راه و شهرسازی اردبیل در بخش مسکن اظهار کرد: یک هزار واحد مسکونی با کارگزاری ستاد اجرایی امام خمینی (ره) ، ۳۸۲ واحد با کارگزاری تعاونی‌ها و ۸۹۴ واحد با کارگزاری بنیاد مسکن، ۱۵هزار واحد با کارگزاری راه و شهرسازی در شهرهای بالای۱۰۰هزار نفر جمعیت و ۲ هزار و۷۲۰ واحد هم با کارگزاری بنیادساخت (بنیاد مسکن) در شهرهای زیر۱۰۰هزار نفر در مناطق مختلف استان اردبیل در دست ساخت است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل درباره میزان پیشرفت فیزیکی این واحدها هم گفت: مجموعه۱۵۰واحدی در سایت دارو پخش اردبیل با ۹۲ درصد، مجموعه ۴۶۰ واحدی شهرک اندیشه چهار با ۴۴ درصد،۲۱۰واحدی شهرک اندیشه ۲ با ۸۸درصد و ۳۸۲ واحدی تعاونی‌ها هم بین ۳۵ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

حیدری میزان پیشرفت فیزیکی ۸۹۴ واحدی نیایش۲و اندیشه چهار اردبیل را هم۴۰ درصد اعلام کرد وگفت : در شهرهای زیر۱۰۰هزار نفر جمعیت نیز ۲ هزار و۷۲۰ واحد در دست ساخت است که از این تعداد مجموعه ۶۴ واحدی خلخال تا پایان سال تکمیل می‌شود و مابقی واحدها هم زیر۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه در مجموع ۷۹هزار واحد مسکن در استان اردبیل احداث می‌شود، افزود: از این تعداد ۶۳ هزار واحد از سوی اداره کل راه و شهرسازی و ۱۶ هزار واحد هم از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان احداث می‌شود که در صورت تحقق بالای۹۰ درصد نیاز استان به مسکن را پوشش می‌دهد.

حیدری اظهار کرد: از بین ۱۱۶هزار نفر ثبت‌نام ‌کننده طرح نهضت ملی مسکن ۴۲ هزار متقاضی در این استان تایید نهایی شدند که از این تعداد ۳۲ هزار و ۶۲۶ نفر مربوط به اردبیل و مابقی مربوط به شهرهای زیر۱۰۰هزار نفر است.۲۷هزار متقاضی مسکن در اردبیل آورده اولیه را واریز کردند.

حیدری با بیان اینکه تاکنون ۲۷هزار نفر آورد اولیه۴۰ میلیون تا۲۰۰ میلیون تومان را واریز کرده‌اند، افزود : از این تعداد۲۰هزار و ۲۸۱نفر مربوط به اردبیل و مابقی هم مربوط به شهرستان‌های استان است.