شناسهٔ خبر: 138316 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره برداری از باند رفت منطقه دوم آزاد راه تهران-شمال؛

مسیر تهران_شمال با تردد از منطقه یک و دو آزادراه ۶۲ کیلومتر کوتاه می‌شود

ببینید | آئین افتتاح مسیر رفت منطقه 2 آزاد راه تهران _ شمال وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره برداری از باند رفت منطقه دوم آزاد راه تهران-شمال که با حضور رئیس جمهور کشورمان برگزار شد، گفت: با کوتاه شدن ۶۲ کیلومتر مسافت تهران_شمال با تردد از منطقه یک و دو آزادراه، بخش زیادی از مشکلات ترافیکی و تردد از تهران به شمال کشور مرتفع خواهد شد و این مسیر، راه اصلی رفت و آمد از پایتخت به شمال خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره برداری از قطعه دوم آزاد راه تهران-شمال که با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان برگزار شد، گفت: این پروژه یک پروژه ملی و دستاوردی پر افتخار است که به ملت شریف ایران تقدیم می‌شود.

بذرپاش افزود: قطعه۲ آزادراه تهران-شمال پروژه بزرگ ملی است که در راستای مسافرت های متعدد از مبدأ پایتخت به شمال کشور، حجم عظیمی از ترددها را پوشش می دهد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: جاده‌های موجود ما در ایام خاص و پر ترافیک جوابگو نبود و این پروژه به‌عنوان راه اصلی که ۲۲ کیلومتر طول دارد، از پرهزینه‌ترین، سخت‌ترین و پر زحمت ترین پروژه های عمرانی کشور تخمین زده شد.

بذرپاش ادامه داد: آزادراه تهران شمال بخش زیادی از مشکلات ترافیکی و تردد از تهران به شمال کشور را مرتفع خواهد کرد و این مسیر، راه اصلی رفت و آمد از پایتخت به شمال خواهد بود.

وی تشریح کرد: منطقه دوم پس از اتصال به منطقه اول مسیر تهران_شمال را در مجموع ۶۲ کیلومتر کوتاه می‌کند که این میزان در طول سال، حتی با احتساب صرفه‌جویی در مصرف سوخت، دستاورد قابل توجهی برای کشور است.

وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد: پس از اتمام این منطقه با دستور رئیس جمهور، همکاری بنیاد مستضعفان و مجموعه خدوم وزارت راه و شهرسازی فاز سوم که قطعه نهایی است را آغاز می‌کنیم که به فضل خدا سهولت سفر و خدمت مضاعف در کریدورهای اصلی کشور رقم بخورد.

وی در خاتمه از زحمات بی دریغ همه متولیان امر که در تحقق این پروژه نقش آفرینی کرده بودند، تقدیر و تشکر کرد.