شناسهٔ خبر: 138326 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

آزاد راه تهران - شمال گالری توانمندی مهندسان ایرانی در تونل سازی، پل سازی و راهسازی

ببینید | آئین افتتاح مسیر رفت منطقه 2 آزاد راه تهران _ شمال وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ایمن‌سازی جاده چالوس در برنامه است، از تکمیل باند برگشت قطعه دوم در سال آینده خبر داد و گفت: آزادراه تهران-شمال گالری توانمندی مهندسان ایرانی در تونل سازی، پل سازی و راهسازی کشور است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران- شمال به طول ۲۲ کیلومتر گفت: تکمیل و بهره برداری از مسیر رفت قطعه ۲ آزادراه تهران- شمال ماحصل حرکت جمعی مهندسان و مسئولان است. ساخت این بخش که منجر به گشایشی در زندگی مردم شده است مصداق صدقه جاریه است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ما در دولت با همه محدودیت‌ها، همه ظرفیت‌ها را به کار گرفته‌ایم تا پروژه‌های باقیمانده تکمیل شوند و به بهره برداری برسند.

عضو کابینه دولت سیزدهم توضیح داد: امسال برنامه بهره برداری از ۲۹۳ کیلومترآزادراه را داریم که بی‌سابقه است.

بذرپاش تاکید کرد: از امروز ایمن سازی جاده قدیم چالوس در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه اتفاقات اخیر جاده چالوس مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده بود که با تلاش همکاران راهداری حل شد، گفت: در خصوص ایمن سازی جاده قدیم چالوس در همکاری با نهادهای ذی ربط اقدامات مناسبی انجام خواهد شد.
بذرپاش گفت: تلاش می‌شود تا باند برگشت منطقه دوم در سال ۱۴۰۳ تکمیل شود. وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص گلوگاه های ایجاد شده در استان مازندران یادآور شد: تلاش می‌کنیم راه تکمیلی روستایی را به منظور تسهیل در تردد آغاز کنیم و آغاز این کار با رعایت تمامی نکات ایمنی انجام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی آزاد راه تهران شمال را گالری توانمندی مهندسان ایرانی در تونل سازی، پل سازی و راهسازی برشمرد و گفت: رهبر ملی ترکمنستان در دیداری که اخیرا داشتیم درخواست احداث ۲۷۰ کیلومتر آزادراه را به ایران داد که تلاش می‌شود تا در دیدار آینده در خصوص آن تصمیم گیری کنیم.