شناسهٔ خبر: 138331 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی مراسمی در آستانه عید سعید غدیر خم محقق شد؛

واگذاری ۱۱۰ قطعه زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر در استان ایلام

مراسم اهدا زمین به خانواده های دارای سه فرزند ایلام.PNG طی مراسمی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام ، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مدیران و مسئولین استانی در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ۱۱۰ قطعه زمین مسکونی به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر در استان ایلام اعطا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( ایلام)،  فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در مراسمی که به مناسبت عید غدیر خم و در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت  در سالن اجتماعات شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد گفت: اجرایی شدن قانون جوانی جمعیت یکی از سیاست‌های مهم دولت مردمی است که اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام در راستای اجرای قانون مذکور  و تحقق وعده‌های  دولت در خصوص حمایت از جوانی جمعیت و خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر برنامه ریزی لازم انجام داد و خوشبختانه امروز در آستانه عید بزرگ غدیر و این روز مبارک تعداد ۱۱۰ قرارداد واگذاری زمین به اشخاص واجد شرایط در شهرستانهای مهران و دهلران  عملی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام افزود: تا کنون در مجموع ۹۷۵ خانواده در سامانه نهضت ملی مسکن مربوط به قانون جوانی جمعیت ثبت نام کرده اند که تا این لحظه  ۱۸۵ خانواده مستحق دریافت زمین و یا واحد مسکونی هستند، از این تعداد ۱۱۰ نفر که مراحل نهایی را طی کردند، اسناد واگذاری زمین خود را دریافت می کنند.

فرشاد دوستی خاطر نشان کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان در تلاش است در مابقی شهرستان‌ها بصورت اعطای زمین و یا واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن به این خانواده‌ها نیز اقدامات لازم انجام دهد. 

هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در این مراسم گفت: یکی از تعهدات دولت در حمایت از این طرح، تأمین زمین برای این خانواده‌ها بوده که علیرغم این تعهد سنگین اما دولت به آن پایبند بوده و امروز به صورت نمادین و به تعدادی از این خانواده‌ها، مدارک و اسناد مربوطه تحویل داده می‌شود.

وی اضافه کرد: اولین گام اساسی دولت در راستای حمایت از جوانی جمعیت برداشته شده و امیدواریم همه دستگاه‌ها به تکالیف خود در این خصوص عمل کنند؛ بطور نمونه برای حمایت از زوجین در قانون جوانی جمعیت ۱۰ درصد از بودجه عمرانی دانشگاه‌ها به تأمین خوابگاه‌های متأهلی اختصاص ‌یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام خاطرنشان کرد: بسته‌های تشویقی نیز در حمایت از جوانی جمعیت در نظر گرفته شده که شامل تخفیف در حوزه‌های نظام مهندسی، شهرداری و انشعاب و زیرساخت است.