شناسهٔ خبر: 138366 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

تحویل ۱۵۰ قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت در آذربایجان شرقی

راه و شهرسازی آذربایجان شرقی مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی اظهار کرد: به مناسبت عید غدیر خم ۱۵۰ قطعه زمین به افراد دارای واجد شرایط جوانی جمعیت در آذربایجان‌شرقی تحویل داده شد.

به گزارش پایگاه وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان شرقی)، امیر بخشی‌زاده مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در آیین واگذاری ۱۵۰ قطعه زمین مسکونی طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، با اشاره به اینکه در آذربایجان‌شرقی نزدیک یک هزار نفر واجد شرایط وجود دارد، گفت:  حدود ۵۲۰ قطعه در استان در حال آماده‌سازی است که از این تعداد ۱۵۰ قطعه امروز آماده شده و تحویل داده می‌شود.

وی ادامه داد: قانون جوانی جمعیت توسط رهبر معظم انقلاب نهادینه شده و به خانواده‌هایی که دارای سه فرزند به بالا هستند و فرزندانشان از تاریخ 24/۸/1400 به بعد متولد می‌شوند تعلق می‌گیرد.

 وی از واگذاری ۵۸ واحد مسکونی در شهر جدید سهند خبر داد و افزود: ۱۵۰ قطعه زمین در ۱۶ شهر استان در حال تحویل و واگذاری است برای این زمین‌ها هزینه‌ای دریافت نخواهد شد فقط هزینه‌ی آماده سازی گرفته می‌شود که بعد دوسال تنفس به صورت اقساط ۱۰ساله پرداخت می‌شود.

بخشی‌زاده ارزش هر قطعه زمین را یک میلیارد و ۱۷۰میلیون ریال برآورد کرده و خاطر نشان کرد: طرح جوانی جمعیت در نهضت ملی مسکن از اهمیت فراوانی برخوردار است، در استان آذربایجان‌شرقی ۷۷هزار واحد مسکونی با ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

وی افزود: با سفر رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به استان ۱۱ هزار و ۳۰۰واحد مسکونی افتتاح شد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی: ۷۰هزار واحد مسکونی در طرح جوانی جمعیت فعال آذربایجان شرقی است

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در مراسم آئین واگذاری ۱۵۰ قطعه زمین مسکونی طرح قانون حمایت ازخانواده و جوانی جمعیت افزود: ۷۰هزار واحد مسکونی در طرح جوانی جمعیت فعال آذربایجان شرقی است

  به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان، ذاکری معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد:  قانون جوانی جمعیت فرصت طلایی برای کسانی است که به هر دلیلی فاقد مسکن هستند شاید این فرصت بار دیگر در طول تاریخ تکرار نشود.

جبار علی ذاکری افزود: در آذربایجان شرقی ۷۰هزار واحد مسکونی در طرح جوانی جمعیت فعال است و تمام تلاشمان این است که به  ۲۰۰ هزار واحد توسعه پیدا کند و کسانی که فاقد مسکن هستند بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه سیاست کلان دولت مبنی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در تأمین زمین رایگان در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد، افزود:‌ در ادامه‌ی این سیاست وزرات راه و شهرسازی تغییر سبک زندگی را آغاز کرده که در این قانون مسکن‌های تک واحدی برای کسانی که سه فرزند و بیشتر دارند تعلق می‌گیرد که مهم‌ترین اهداف آن توسعه محلات با تراکم جمعیتی پایین است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین اظهار کرد: قانون جوانی جمعیت و تعالی خانواده در مجلس یازدهم بعد از ۱۲ سال به ثمر رسید.

در ادامه روح الله متفکر آزاد با اشاره به گرفتاری برخی کشورها به چاله‌ی جمعیتی گفت: برای اینکه جلوی مبتلا شدن کشور به چاله جمعیتی گرفته شود مردم به مشوق دولتی نیاز دارند در برخی کشورها مثل المان و ژاپن تجربه مقابله با چاله‌ی جمعیتی را دارند و ما نیاز از استفاده از تحربه‌های آنها  و آموزه‌های دینی توانستیم طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را در مجلس عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: این قانون بیش از ۷۰ ماده دارد که انواع مشوق‌ها در ابعاد و اضلاع مختلف برای خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر ارائه می‌شود.

وی افزود: با اجرای این قانون نرخ باروری افزایش پیدا کرده و می‌تواند در ایجاد انگیزه و روحیه زوج‌های جوان کمک شایانی کند.

 رئیس مجمع نمایندگان شمال غرب کشور و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین اظهار کرد: نرخ باروری باید به ازای هر زن ۲/۱ کودک باشد اما اکنون به ازای هر زن ۱/۶کودک است و این نشان می‌دهد که نرخ باروری در کشور ما کمتر از متوسط جهانی است.

در ادامه حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی با بیان اینکه نرخ باروری کشور با متوسط جهانی فاصله‌ی زیادی دارد، خاطر نشان کرد: علت این امر حاکم بودن سیاست‌های غلط دولت گذشته در کشور بود.