شناسهٔ خبر: 138378 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره‌ راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان خاتم:

ساربانان شترها را از جاده دور نگه دارند

قاسم پناه رئیس اداره‌ راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاتم با تأکید بر ضرورت احتیاط رانندگان عبوری از مسیر خاتم به یزد و بالعکس گفت: لازم است ساربانان شترها را از جاده دور نگه دارند؛ چاره‌اندیشی اداره منابع طبیعی برای جلوگیری از جولان شتر ضرورت دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (یزد)، سید رضا قاسمی‌پناه اظهار کرد: دسته‌های شتر به‌صورت چندنفری در بیابان شهرستان مروست رها و مشغول چرا هستند که فقط گاهی وقت‌ها ساربانان برای رسیدگی به امور این دام سنگین در این مناطق حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد جولان شتر در جاده‌های شهرستان و در نهایت وقوع حوادث ناگوار بوده‌ایم، ادامه داد: در اواخر خرداد جاری شتر با خودروی نیسان برخورد کرده بود که منجر به تلف شدن این حیوان شد.همچنین در سال گذشته در حادثه مشابهی یک نفر فوت و یک نفر مجروح شد.

رئیس اداره‌ راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاتم با تأکید بر ضرورت هم‌اندیشی برای حل این معضل عنوان کرد: تابلوهای هشداری عبور حیوانات از جاده‌ها نصب شده است که نیز در کاهش حوادث و هشدار به رانندگان بسیار مؤثر است؛ اما با توجه به‌ اینکه اغلب آنها به سرقت رفته است، کافی نیست.

وی با بیان اینکه حفاظ یا فنس نیز می‌تواند برای جلوگیری از ورود شتر به جاده‌ها مؤثر باشد،گفت: حدود ۴۰ کیلومتر از مسیر مروست - یزد و ۴۰ کیلومتر بالعکس در محدوده شهرستان مروست مسیر عبور شتر است.

وی تاکید کرد: لازم است ساربانان شترها را کنترل و از جاده دور نگه دارند.

 قاسمی‌پناه گفت: بستن شبرنگ به دور گردن و دست و پای این حیوان می‌تواند در تردد شبانه توجه رانندگان را قبل از بروز حادثه جلب کند.

رئیس اداره‌ راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاتم اظهار کرد: مسیر شهرستان هرات تا یزد که شهرستان مروست هم از آن می‌گذرد سه ساعت طول می‌کشد؛ این ۲ شهرستان در ۲۴۰ کیلومتری شهر یزد در جنوبی‌ترین نقطه این استان قرار دارند.