شناسهٔ خبر: 138382 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

استاندار خراسان رضوی:

طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی در مسیر خوبی قرار دارد

استاندار خراسان رضوی یعقوبعلی استاندار خراسان رضوص گفت: طرح نهضت ملی مسکن در استان در مسیر و آهنگ خوبی قرار دارد. از نظر تامین زمین برای بیش از ۱۰۰ هزار واحد، تامین زمین پیش‌بینی شده که میزان موثر آن بین ۸۵ تا ۹۰ هزار قطعه زمین است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، یعقوبعلی نظری  در آیین اهدای ۱۲۱۰ قطعه زمین رایگان به خانواده‌های بیش از ۳ فرزند در خراسان رضوی که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، ضمن تشکر و قدردانی و از وزیر راه و شهرسازی، مدیران و مسئولان استانی، عنوان کرد: وزیر راه و شهرسازی به طور مستمر طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی افزود: با حضور وزیر برای طرح نهضت ملی مسکن تیم منسجمی تشکیل دادیم که فوق‌العاده اثرگذار است.

استاندار خراسان رضوی گفت: این جلسه ۲ هدف اساسی را دنبال می‌کند. برای قانون جوانی جمعیت ۱۳ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که تا این لحظه بیش از ۵ هزار نفر واحد شرایط تشخیص داده شده‌اند و امروز ۱۲۱۰ قطعه زمین به خانواده‌های دارای ۳ فززند تعلق خواهد گرفت.

نظری بیان کرد: طرح نهضت ملی مسکن در استان در مسیر و آهنگ خوبی قرار دارد. از نظر تامین زمین برای بیش از ۱۰۰ هزار واحد، تامین زمین پیش‌بینی شده که میزان موثر آن بین ۸۵ تا ۹۰ هزار قطعه زمین است. همچنین ١٠۶ هزار سایت آماده سازی شده است.
تامین زیر ساخت‌ها کاملا هماهنگ با آماده سازی وسروع عملیات ساخت در حال اجرا است

وی ادامه داد: در بخش صدور پروانه، باز آفرینی، خود مالک نیز به همین صورت عمل کرده‌ایم و در حوزه روستایی که برای ما اهمیت و دارای اولویت است با جدیت درحال اجرا است. نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی  نسبت به گذشته عملکرد متفاوتی داشته است واین با وجود این تیم منسجم اتفاقات خوبی رخ داده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه هنوز برخی مسائل کوچک باقی مانده است اما پیگیر حل آنها نیز هستیم، ادامه داد؛  از نمایندگان مجلس نیز تقاضا داریم در خصوص این مسائل همچنان ما را ‌یاری کنند و در تامین مالی که از لزومات این طرح است نیز اقداماتی صورت گیرد البته گفتنی است که در این زمینه بانک‌ها وارد میدان شدند.

وی اضافه کرد: ان شاءالله با بسیج و همه توانی که در استان وجود داردامیدواریم به معنای حقیقی کلمه نهضت در تامین مسکن ملی که در ماشین مردم فوق‌العاده اثر گذار است وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم.