شناسهٔ خبر: 138383 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های یزد اعلام کرد:

پایان عملیات برگشت حجاج یزدی

دهقان منشادی مدیر کل فرودگاه بین المللی شهید آیت الله صدوقی یزد از پایان عملیات بازگشت حجاج یزدی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی کمال دهقان منشادی مدیر کل فرودگاه بین المللی شهید آیت الله صدوقی یزد از پایان عملیات بازگشت حجاج یزدی خبر داد.

دهقان منشادی با تقدیر و تشکر از تمامی عوامل فرودگاهی و دستگاه‌ها و ارگان‌های اجرایی و پشتیبانی و نظامی و انتظامی که در طی مدت بازگشت زائران یزدی از سرزمین وحی اهتمام ورزیده اند اظهار کرد: عملیات بازگشت حجاج بیت الله الحرام در فرودگاه بین المللی یزد که از روز ۱۳ تیرماه ۱۴۰۲ آغاز شده بود در ساعت ۳ و ۴۵ دقیقه بامداد امروز جمعه ۱۶ تیرماه پایان یافت.

وی افزود: طی این عملیات ها ۳هزار و ۱۶۷ زائر بیت الله الحرام از شهر مدینه به استان یزد بازگشتند.

دهقان منشادی بیان کرد: این حجاج در قالب ۲۰ کاروان بهمراه ۱۱۰ هزار و ۲۸۸ کیلوگرم بار با ۱۴ سورتی پرواز ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی از طریق فرودگاه بین المللی یزد به وطن بازگشتند.

وی افزود: در مجموع پروازهای برگشت حج امسال با ۵۸۰ دقیقه تعجیل و ۱۲۵ دقیقه تأخیر وارد فرودگاه بین المللی یزد شدند.

مدیر کل فرودگاه‌های یزد با بیان اینکه اقدامات مورد نیاز برای اعزام و استقبال از زائرین از ماه های قبل شروع شده بود گفت : در این راستا علاوه بر بسیج کارکنان فرودگاه استان یزد در قالب میز خدمت و راهنمای مسافر در ترمینال پروازهای خارجی جهت خدمت رسانی به حجاج، با تشکیل کمیته حج با مشارکت تمامی سازمانهای و ارگانهای مرتبط از جمله سپاه حفاظت، پلیس فرودگاه،گذرنامه ، بانک ملی، اورژانس، قرنطینه،گمرک،سازمان حج و زیارت استان، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی، اداره کل اطلاعات استان، شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد و سوختگیری هواپیمایی نسبت به ساماندهی امور و بهبود سطح خدمات اقدام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرودگاه های استان یزد؛وی با اعلام رضایت از روند اجرایی عملیات رفت و برگشت حجاج و قدردانی از کلیه عوامل دست اندرکار اضافه کرد :همه سازمانها در این مدت با آمادگی کامل و افزایش کارکنان در راستای تسریع در عملیات و خدمت رسانی مطلوب اقدام کردند.