شناسهٔ خبر: 1384 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

وضعیت واگذاری مسکن مهر در شهرهای جدید

افتتاح هزار واحد مسکن مهر هشتگرد / ۱۰ هزار واحد مسکونی در انتظار خدمات زیربنایی

مسکن مهر هشتگرد ۱۱۰۹ واحد مسکن مهر شهر هشتگرد در حالی به متقاضیان واگذار شد که ۱۰ هزار واحد مسکونی دیگر به دلیل تامین نشدن زیرساخت‌های لازم و علیرغم تکمیل واحدها قابل تحویل نیستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ۱۱۰۹ واحد مسکن مهر شهر هشتگرد با حضور اعضای هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد، فرماندار ساوجبلاغ و امام جمعه این شهر به متقاضیان واگذار شد.

ابوالقاسم پالیزگیر، فرماندار ساوجبلاغ در این مراسم از آغاز ساخت حدود ۵۲ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد شهرستان ساوجبلاغ در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: ۲۵ هزار از این واحدها تاکنون تکمیل شده و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است و ۱۰ هزار واحد مسکونی دیگر نیز به دلیل تامین نشدن زیرساخت‌های لازم و علیرغم تکمیل واحدها قابل تحویل دادن نیستند.

محمد غراوی، عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید نیز در این مراسم تکمیل آورده متقاضیان را راه حلی برای سرعت بخشیدن به روند واگذاری واحدها دانست و گفت: شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید مسوولیت تامین زیرساخت‌ها را ندارد اما تاکنون تمام تلاش خود را برای کمک به حل شدن مشکل زیرساخت در شهرهای جدید کشور کرده است.

وی همچنین از ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی مهر در ۱۷ شهر جدید کشور خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۲۹ هزار واحد تحویل متقاضیان شده است و تلاش می‌کنیم ۳۵ هزار واحد مسکونی دیگر نیز تا در بهمن ماه امسال در شهرهای جدید کشور به مردم واگذار شود.

در شهر هشتگرد ساخت ۵۱ هزار واحد مسکن مهر در نظر گرفته شده  و ساخت تعداد ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مهر که فاقد خدمات زیربنایی هستند به پایان رسیده است. واحدهای مسکن مهر افتتاح شده زیربنایی بین ۷۵ تا ۸۵ متر مربع دارند و با صرف ۵ میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی و سهم آورده متقاضیان ساخته شده‌اند.

برچسب‌ها:

نظر شما