شناسهٔ خبر: 138409 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی اعلام کرد؛

تعیین ۹ پیمانکار برای احداث پروژه بزرگ ریلی شرق کشور

راه آهن خراسان جنوبی سرپرست اداره کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی از برگزاری جلسه هماهنگی احداث پروژه راه‌آهن خراسان جنوبی با هدف برنامه ریزی اجرایی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۹ قطعه از این محور دارای پیمانکار است که در چند روز آینده نیز ۳ پیمانکار دیگر نیز اضافه و محور دارای ۱۲ پیمانکار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خراسان جنوبی جلسه هماهنگی پروژه احداث راه آهن خراسان جنوبی به ریاست عباس زاده معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری و با حضور میرمحمد مودی سرپرست اداره کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی وساداتی نژادمجری طرح راه آهن خراسان جنوبی،پیمانکاران و مشاوران این پروژه برگزار شد.

مودی سرپرست اداره کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی دراین جلسه بیان کرد: کریدورریلی شمال به جنوب، سواحل مکران و مرزهای شرقی را به شبکه ریلی متصل می کندکه طول کل این کریدور ریلی۲۰۴۰ کیلومتر بوده که حدود ۴۲۶ کیلومتر آن در جغرافیای استان خراسان جنوبی قرار دارد.

وی افزود: با توجه به پیگیری های صورت گرفته کل این محورتعیین تکلیف شده و در حال حاضر۹ قطعه از این محور دارای پیمانکار است که در چند روز آینده نیز با توجه به برگزاری مناقصه راه آهن بیرجندبه نهبندان۳ پیمانکاردیگرنیزاضافه و محور دارای ۱۲ پیمانکار خواهد شد.

مودی ادامه داد: باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی براتصال سواحل مکران به راه آهن سراسری و تاثیربسزای این محوردرخصوص اتصال آبهای آزادوکشورهای آسیای شرقی به آسیای میانه واروپاوتاثیرآن درحمل ونقل کالا،این پروژه ریلی بزرگترین ومهمترین پروژه زیرساختی استان خراسان جنوبی ازلحاظ اعتباری واستراتژیکی می باشدکه باتوجه به پیش بینی های صورت گرفته درخصوص تامین اعتباراین پروژه شاهدرشداقتصادی و شکوفایی صنعت حمل و نقل ریلی دراستان خواهیم بود.

سرپرست اداره کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد باتوجه به برنامه ریزی های صورت گرفته به زودی شاهدبرگزاری مراسم کلنگ زنی این پروژه عظیم باشیم.