شناسهٔ خبر: 138410 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری ایلام اعلام کرد؛

خط کشی ۳ هزار کیلومتر از راه‌های ایلام قبل اربعین

خط کشی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام گفت: عملیات خط کشی سه هزار کیلومتر از راه های این استان تا قبل از ایام اربعین سال جاری انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)؛ سید زاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان ایلام اظهار کرد: خط کشی راهها که از مقرون به صرفه ترین نوع علائم ایمنی محسوب می شود، بطور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می کند.

وی افزود: نیروهای اداره ایمنی، ترافیک و حریم این اداره کل در این راستا به منظور افزایش ایمنی راهها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راههای ارتباطی زیرپوشش را به طور ویژه انجام می دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به اقدامات این اداره کل در سال جاری یادآور شد: سال گذشته تاکنون عملیات خط کشی ۶ هزار کیلومتر از راه های استان انجام شد و امسال هم عملیات خط کشی سه هزار کیلومتر تا قبل از ایام اربعین انجام خواهد شد.

به گفته چشمه خاور، پیمانکار این پروژه تعیین و تجهیز کارگاه هم‌انجام شده است و به زودی عملیات اجرایی این میان خط کشی آغاز می شود.

وی گفت: تا قبل از ایام اربعین پیش‌رو در بخش‌های مختلف راهداری چون خط‌کشی، روکش آسفالت و نصب علایم در محورهای حمیل- ایلام- مهران و مسیر قلاجه - ایلام - مهران پروژه‌ها تکمیل شده و پایان خواهند یافت.