شناسهٔ خبر: 138412 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

رگبار پراکنده باران در مازندران و آذربایجان غربی/افزایش دما در تهران طی ۳ روز آینده

باران تابستانی کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار پراکنده باران در مازندران و آذربایجان غربی خبر داد و روند دما در تهران را برای سه روز آینده افزایشی اعلام کرد.

امین حسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح آب و هوا و وضعیت جوی کشور پرداخت و گفت: امروز در ارتفاعات غرب مازندران و شمال آذربایجان غربی رگبار پراکنده پیش‌بینی شده است.

وی افزود: رگبار باران فردا و پس فردا برای شمال آذربایجان غربی و سه‌شنبه شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران و چهارشنبه برای گیلان، مازندران و گلستان همراه با گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه سایر مناطق کشور را طی پنج روز آینده آسمانی صاف اعلام کرد و گفت: از امروز تا روز چهارشنبه در شرق کشور به ویژه منطقه زابل، بخش‌هایی از جنوب شرق، جنوب سمنان، تهران، بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق در برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید می‌شود که در مناطق مستعد سبب خیزش گردوخاک می‌شود.

کارشناس هواشناسی خاطر نشان کرد: در سه روز آینده نوار شرقی کشور افزایش سرعت وزش باد را تجریه می‌کند و نفوذ گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا برای این منطقه از کشور هم انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: در بیشتر مناطق کشور به ویژه شمال غرب و استان‌های واقع در سواحل خزر امروز افزایش دما رخ می‌دهد و فردا تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد شد.

نقشینه گفت: دوشنبه علاوه بر این مناطق نواحی شرقی خلیج فارس هم مواج خواهد بود.

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: برای تهران روند افزایش دما طی سه روز آینده پیش‌بینی شده و بیشینه دما امروز ۳۶، فردا ۳۸ و پس فردا ۳۹ درجه خواهد بود.

به گفته نقشینه، امروز و فردا تهران با غبار رقیق همراه است.